ושוב הפלסטינים מנצחים. את עצמם

הפלסטינים הכריזו על הפשלה של ביבי בהר הבית כניצחון

הר הבית /צילום: רויטרס
הר הבית /צילום: רויטרס

אבו מאזן נפגש עם המופתי הירושלמי, ושניהם הכריזו על ניצחון גדול בהר הבית. הפלסטינים צברו המון ניצחונות כאלה במהלך השנים. מדינה עדיין אין להם, תעשייה מתקדמת או אפילו מפגרת - אין להם; כבישים יש להם בקושי - בכפרים יש בעיקר דרכי עפר, ואם יש כביש הוא רעוע וקרוע. אין להם חינוך כללי מסודר, שוויון לנשים - מה פתאום? חייהם מתרכזים סביב דבר אחד: הדת. תנו להם להתפלל בבוקר, ולהרוג יהודים בערב, והם מאושרים. אה, כן, וגם לבוא בטענות לכל העולם על כל מה שהם עושים ולא עושים. העיקר לנצח את היהוד. פחות חשוב לנצח את העוני ואת הבערות.

בתולות בעולם הזה

ציבור שחי על הדת הוא לא פרטנר לשלום או כל דבר אחר. בעיקר כשמדובר בציבור קנאי מאין כמותו, שמנהיגיו יכולים בקלות לעשות איתו כרצונם. בפתווה (פסק הלכה) שפורסמה נאמר, כי "כל מוסלמי שיכנס לשטח הר הבית כשהוא עובר את אמצעי הבידוק שהציבה ישראל - הרי שתפילתו בטלה ואינה מקובלת". לא שמענו מצד המנהיגות הדתית שלהם שמי שילמד ויעבוד יזכה בבתולות עוד בעולם הזה. הם לא ממש עוסקים בדברים כאלה. להפך, הם רוצים שצאן מרעיתם יישארו בורים ועמי ארצות, כי על אנשים משכילים קשה יותר לשלוט.

לא כמו אצלנו

בוודאי יקום מי שיאמר "ואצלנו זה לא כך?", והתשובה היא לא. כלומר, כן, יש את החרדים שהם בדיוק כאלה, שאין כמעט הבדל בינם לבין הקנאים המוסלמים ביחס לדת, אם כי יש הבדל, לא גדול, ביחס לשפיכות דמים. אבל אצלנו רוב הציבור אינו כזה, הוא לא נותן לעצמו להיות רובוט בידי אנשי דת המשחקים בו כרצונם.

 

אצבע משולשת

ברור שביבי עשה פשלה בהר הבית, שהוא עדיין לא הודה בה ולא התנצל עליה. המשפחה הזאת לא מתנצלת, היא עושה אצבע משולשת (ראה הקטע הבא). אבל עצוב לראות כמה זה משמח את הפלסטינים. על מה הם צוהלים? איך הפשלות של ביבי יקדמו אותם? איך עוד דקור יהודי יכול לשפר את חייהם העלובים למדי? הרי אי אפשר לחיות לעד מ"ניצחונות" כאלה. לא תמיד ביבי יעשה פשלות. ואולי לא תמיד הוא יהיה ראש הממשלה. ואולי כן?

הצואה של קאיה נתניהו

בעניין הצואה של קאיה נתניהו. כמו תמיד, הם לא אשמים. הם הקורבנות. הפעם של אישה שגרה בשכנות ומטרידה אותם. אז ליאיר נמאס, וכאשר זו ביקשה ממנו לשחרר את אדמת ארץ ישראל מצואת כלבתו, הוא עשה לה אצבע משולשת. אני בטוח שהאמא מאוד גאה.