דחייה במועד אישור ההסכם לעסקת שופרסל-ניו-פארם

שופרסל: ההסכם לקבלת אישור רשות ההגבלים העסקיים בעסקת ניו-פארם נדחה לסוף אוגוסט ■ רשות ההגבלים: ההחלטה תתקבל בשבועות הקרובים

דחייה במועד אישור ההסכם לעסקת שופרסל-ניו-פארם: רשת שופרסל  מדווחת הבוקר (ב') כי הסכם קבלת האישור של רשות ההגבלים העסקיים לרכישת ניו-פארם נדחה לסוף אוגוסט. ברשות ההגבלים העסקיים העריכו היום כי החלטה בעניין תינתן בשבועות הקרובים.

נזכיר כי שופרסל חתמה בתחילת אפריל על הסכם לרכישת ניו-פארם מידי קבוצת המשביר 365  החזקות, בעלי רשת ניו-פארם. במסגרת ההסכם שופרסל תשלם 130 מיליון שקל תמורת 100% ממניות ניו-פארם. כן נקבע במסגרת ההסכם כי ניו-פארם תקבל החזר חוב מחברה קשורה בסך 12 מיליון שקל.

בהודעה ששלחה הבוקר שופרסל לבורסה היא מדווחת על הארכת התקופה לקבלת אישור הממונה להגבלים עסקיים, ובכך למעשה דוחה את משך ההסכם עד ה-31 באוגוסט. בנוסף היא מתקנת את מועד מסירת דוח הכספי ביניים של ניו-פארם לשופרסל עד 25 באוגוסט, ואת המועד האחרון ביחס לתנאי המפסיק שעניינו "שינוי מהותי לרעה", כך שהמועד הרלוונטי יהיה 30 באוגוסט 2017.

רשת ניו-פארם מפעילה כיום 68 סניפים ומעסיקה כ-1,100 עובדים. פעילותה כוללת 3 תחומים עיקריים - קוסמטיקה, טואלטיקה, בתי מרקחת וטבע; והיא בעלת היקף מכירות שנתי של כ-700 מיליון שקל.

שופרסל, שבשליטת דסק"ש מקבוצת אי.די.בי של אדוארדו אלשטיין, היא רשת הסופרמרקטים הגדולה בישראל עם 232 סניפים בשטח כולל של כ-503 אלף מ"ר, והיא מעסיקה כ-13,900 עובדים. המחזור השנתי של שופרסל עומד על כ-12 מיליארד שקל, זאת לעומת המחזור של סופר-פארם, המתחרה המשמעותית בענף הפארם, שעומד על 4.7 מיליארד שקל.

רכישת ניו-פארם תקנה לשופרסל כוח משמעותי בתחום הטואלטיקה. שופרסל מהווה מתחרה חזקה גם בענף הטואלטיקה, ואחד היתרונות שלה הוא המותג הפרטי החזק שלה, שמהווה כיום 21% מכלל המכירות של הרשת. לשם השוואה - המותג הפרטי של סופר-פארם, השולטת כיום בשוק הפארם עם המותג לייף, מהווה 16% ממכירות הרשת.

החודש השיקה שופרסל השיקה את מותג הפארם הפרטי שלה תחת השם "שופרסל CARE", במסגרתו היא החלה למכור מוצרים כמו פלסטרים, בדיקות הריון, תחבושות ועוד - מה שיאפשר לה כניסה חלקה יותר לעולמות הפארם באם העסקה תאושר. רק לאחרונה אמר מנכ"ל שופרסל, איציק אברכהן, בראיון ל"גלובס" כי הרשת צפויה להיכנס גם לתחום הקוסמטיקה.

כיום שופרסל מחזיקה במותג פרטי לתינוקות שמהווה נתח שוק של 12% מהמכירות ברשת. עד כה, על-מנת למשוך לקוחות, היא נאלצה לספוג מחירים בשוק התינוקות ולמכור את המוצרים של סימלאק ומטרנה במחירי הפסד. כעת לשופרסל לא יהיה צורך בכך.

בנוסף, שופרסל מגיעה עם מועדון לקוחות חזק וצפויה להיכנס לתחרות גם בתחום הזה מול סופר-פארם, כולל השימוש בקופונים. ההערכה היא כי במקרה שרשות ההגבלים תאשר את העסקה, ייתכן שחלק מהמיקומים של ניו-פארם יצטרכו להתבטל, בהתאם לקרבתם לסניפי שופרסל.