יש חיים אחרי טבע: ארז ויגודמן ממשיך הלאה עם יצחק סוארי

וגם: מה הקשר בין ליאורה עופר לבין בר רפאלי?

יצחק סוארי וארז ויגודמן / צילום: יוסי כהן
יצחק סוארי וארז ויגודמן / צילום: יוסי כהן

ארז ויגודמן ממשיך הלאה עם יצחק סוארי

מנכ"ל טבע לשעבר מצטרף אל ועדת ההשקעות של קבוצת אלייד ודירקטוריון צ'מפיון מוטורס

כחצי שנה חלפה מאז נאלץ ארז ויגודמן לפרוש מתפקידו כמנכ"ל טבע, וכעת נראה כי הוא ממשיך הלאה ומנתב את דרכו לקראת התפקיד הבא. בינתיים חבר ויגודמן באחרונה אל מקורבו פרופ' יצחק סוארי, יו"ר קבוצת האחזקות אלייד, והצטרף אל ועדת ההשקעות של הקבוצה ואל דירקטוריון יבואנית הרכב צ'מפיון מוטורס, בה היא מחזיקה בין היתר.

תפקידים אלה הם ללא שכר, אולם ל"גלובס" נודע כי ויגודמן ממשיך ומקבל הצעות שונות לתפקידים רשמיים יותר בארץ ובחו"ל, והוא בוחן את כולן.

את טבע נזכיר, עזב ויגודמן בנסיבות לא מחמיאות "כהחלטה משותפת", זאת על רקע שורה של כישלונות ניהוליים ואי שביעות רצון מתמשכת של שוק ההון מביצועי החברה. בסיומה של קדנציה בת שלוש שנים שדווקא נפתחה באופטימיות, הוא הודח מתפקיד המנכ"ל, כאשר אובדן האמון של שוק ההון בחברה בא לידי ביטוי בצניחה של 40% במניית טבע בשנה האחרונה לכהונתו.

בטבע, לעומת ויגודמן, עדיין לא התאוששו, ואת מקומו עדיין ממלא פרופ' יצחק פטרבורג, המוגדר כמנכ"ל זמני עד מינויו של מחליף רשמי. מתחילת השנה נחלשה מניית טבע בכ-15% ומשקפת לחברה שווי נוכחי של כ-117 מיליארד שקל.

את קבוצת אלייד אליה הצטרף ויגודמן, ייסד איל ההון אהרון גוטווירט בראשית שנות השישים, ומלבד יבואנית הרכב צ'מפיון מוטורס, היא מחזיקה גם כיבואנית מוצרי החשמל והאלקטרוניקה ניופאן, ברשת א.ל.מ, ב-19% מקבוצת אשטרום, ב-45% מחברת השילוח UPS ישראל ועוד.

יצחק סוארי וארז ויגודמן / צילום: יוסי כהן
 יצחק סוארי וארז ויגודמן / צילום: יוסי כהן

הדברים (והדבורים) החשובים באמת

מנכ"לית עמותת ITWorks ייצגה את ישראל באו"ם

יפעת ברון-גולדברג, מנכ"לית עמותת ITWorks הפועלת לגיוון תעסוקתי, ייצגה בימים האחרונים את ישראל באו"ם.

ברון-גולדברג הגיעה בסוף השבוע לבנייני האו"ם בניו-יורק כנציגה הרשמית של ישראל בכנס נקסוס גלובל, המחבר בין דורות שונים של הפילנתרופיה העולמית ובין יזמים חברתיים ברחבי העולם, התרים אחר פתרונות לבעיות ומשברים עולמיים חשובים ברמה החברתית.

עוד השתתפו בכנס - מייקלה אולמר, ילדה בת 11, שסיפרה על המיזם הפרטי שלה - דוכן לממכר לימונדה שנרקחה לפי מתכון משפחתי עתיק, שרווחיו הוקדשו להצלת אוכלסיית הדבורים הנכחדת. לאחרונה נודע כי רשת Whole foods מעוניינת לרכוש את המיזם בעסקה ששוויה 11 מיליון דולר.

ברון-גולדברג מצידה, קידמה את נושא שילובם של עובדים הממוצבים בשולי החברה.

יפעת ברון-גולדברג / צילום:  תמונה פרטית
 יפעת ברון-גולדברג / צילום: תמונה פרטית

על הקשר שבין ליאורה עופר לבין בר רפאלי

אל צומת בילו הגיעו ביום חמישי האחרון ליאורה עופר, בעלת השליטה בעופר השקעות; אבי לוי, מנכ"ל קבוצת מליסרון, משה רוזנבלום, מנכ"ל קבוצת קניוני עופר; ניצן ישראלי, מנכ"ל רשת אורבניקה; אורן בר גיל, סמנכ"ל השיווק של קבוצת הודיס ומוזמנים נוסף מענף הקמעונאות.

המטרה: גזירת הסרט באירוע פתיחת הרחוב החדש ע"ש איש העסקים יולי עופר ז"ל, אביה של ליאורה עופר, במתחם בילו סנטר בקריית עקרון.

מנחם מעודי, מנכ"ל בילו סנטר, הכריז באירוע כי אחרי שיולי עופר ומשפחתו רכשו ביולי 2006 את המתחם, היום הוחלט "להפתיע את משפחת עופר ולקרוא לרחוב הראשי של המתחם על שם יולי ז"ל".

באותה ההזדמנות בירך מעודי גם את רשת אורבניקה על השקת הסניף החדש במתחם, מה שזימן למקום גם את הדוגמנית בר רפאלי, המחזיקה ב-2% ממניות הרשת.

מנחם מעודי, ליאורה עופר ומשה רוזנבלום / צילום: אסף לב
 מנחם מעודי, ליאורה עופר ומשה רוזנבלום / צילום: אסף לב

על הקשר שבין כבלים, מכוניות, איטליה ואמנות

פתאום המונח "אולם תצוגה" מקבל משמעות אחרת

מתברר שיש קשר בין אמנות לבין עולם הרכב, ובמקרה הספציפי הזה הוא רלוונטי במידה זו או אחרת לאיטליה ואפילו לכבלים.

בכירי יבואנית הרכב קבוצת סמל"ת בהם מיכאל לוי, יו"ר הקבוצה; אורי להב המנכ"ל ועומר לוי, המשנה למנכ"ל, הגיעו בשבוע שעבר לתערוכה של האמנית הרב-תחומית אריאלה ורטייהמר, רעייתו של איש העסקים איתן ורטייהמר, שמוקמה באולם התצוגה החדש של אלפא רומיאו בהרצליה פיתוח. במקום נערך במקרה או שלא במקרה, גם אירוע ימי המכירות המוקדמות של אלפא רומיאו סטלביו. שמה של התערוכה של ורטהיימר הוא - "כבלים - החופש להשתחרר", ומי שיצא לו להיתקע עם רכבו, אולי יעניק עכשיו לשם הזה משמעות מעט אחרת. כך או כך, התערוכה היא סדרת עבודות בהשראת הביאנלה ונציה באיטליה ונמל יפו, בה מוצגות עבודות אומנות מוארות בטכניקות רחבות ומעורבות העוסקות בנבכי הנפש. עוד הגיעו להתרשם ולפרגן לאמנות: ניר בן שלמה, סמנכ"ל חטיבת FCA בקבוצת סמל"ת, ואיציק צאיג, מנכ"ל אוסם, ורעייתו סינתיה.

עומר לוי, מיכאל לוי, אריאלה ורטהיימר ואיתן ורטהיימר / צילומים: רונן טופלברג
 עומר לוי, מיכאל לוי, אריאלה ורטהיימר ואיתן ורטהיימר / צילומים: רונן טופלברג