דן חלוץ: מירי רגב ודוד ביטן לא סיימו את המעבר מהקוף לאדם

הרמטכ"ל לשעבר תקף את השניים לאחר שאלה ביקרו את השב"כ ■ רגב: "תפיסת עולם מעוותת, גזענית ומסוכנת" ■ ביטן: "שיעשה לעם ישראל טובה וימשיך לשבת בשקט ויפטור אותנו מדברי-הבלע שיוצאים מפיו"

עם רגיעת משבר הר הבית וסערת המגנומטרים, עימות התגלע אתמול (ב') בין הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ לשרת התרבות מירי רגב ויו"ר הקואליציה דוד ביטן, בעקבות הביקורת החריפה של שני הפוליטיקאים על המלצת שב"כ וצה"ל להסיר את אמצעי האבטחה בכניסות להר. רגב כינתה את ההחלטה "הזויה" בעוד ביטן כינה את שב"כ "פחדנים".

"האנשים הללו (רגב וביטן) פשוט לא מבינים שהיכולת שלהם להשמיע את הדברים הללו הוא בזכות אותם אלה 'ההזויים', 'הלא-רציניים' ו'הפחדנים'", אמר אתמול רב-אלוף במיל' חלוץ בריאיון לתכנית של ירון וילנסקי וקובי סודרי בגלי צה"ל. "הם אלה שאפשרו להם להגיע לאן שהם הגיעו ולהתייצב במקום. אומרים שמוצא האדם מן הקוף. הבעיה היא שבציבוריות הישראלית יש יותר מדי אנשים שלא השלימו את תהליך המעבר".

בתגובה לדברים, אמרה בערב רגב כי "היהירות והגסות של דן חלוץ הפכו אותו לרמטכ"ל כושל. לאחראי על קונספציות שגויות. הוא ניהל את הצבא באופן יהיר ושחצני ולא ידע לקבל ביקורת". לדבריה, אמירותיו של חלוץ מקורן בגזענות. "הדברים הללו לא מפתיעים אותי - הם חשפו פן נוסף באישיותו של חלוץ. אמירתו בעניין הדרוויניזם היא אינה פליטת פה זו היא תפיסת עולם מעוותת, גזענית ומסוכנת שיש לגנותה. דן חלוץ נתפס במערומיו".

היא הוסיפה כי היא עומדת מאחורי דבריה: "אני חוזרת על דברי הביקורת שלי על גופי ביטחון שהאמינו 'שהם לא טועים לעולם'. מותר ורצוי לדרג מדיני להטיל ספק גם בעמדות וקונספציות מודיעיניות. זה תפקידנו כדרג מדיני. מערכת הביטחון צריכה לספק ביטחון בלבד ולהותיר את קביעת המדיניות לנבחרי הציבור".

גם ח"כ ביטן לא נותר חייב, וטען כי "הרמטכ"ל הכושל והיהיר והאיש שבגלל יהירותו הסב נזקים אדירים וכשל במלחמת לבנון השנייה מעז להוציא מפיו אמירה גזענית ויהירה". ביטן אמר: "איני רוצה לרדת לרמתו, אך הוא אינו מפנים שבדמוקרטיה מי שקובע הם נבחרי הציבור ולא אנשים כמוהו. אדם שהדבר הראשון שעניין אותו לאחר חטיפת החיילים זה למכור את מניותיו ואף היה בין המתנגדים לפיתוח כיפת ברזל ממשיך להיכשל בלשונו כמו בתפקידו כרמטכ"ל. שיעשה לעם ישראל טובה וימשיך לשבת בשקט ויפטור אותנו מדברי-הבלע שיוצאים מפיו".