ניודים ביולי: המפעילות הווירטואליות מזנבות בוותיקות

הוט מובייל הורידה את הרגל מהגז, וגולן טלקום מצליחה לצמצם את הנטישה ■ בנטרול הניודים לסלקום מהום סלולר, רמי לוי סלולר מובילה את הטבלה

לוגו רמי לוי תקשורת
לוגו רמי לוי תקשורת

הניודים בשוק הסלולר בחודש יולי 2017 מראים מחדש עד כמה התחרות בשוק הסלולר חזקה. מזה חודשים ארוכים ניתן לראות שהוט מובייל לא מובילה את טבלת הניודים, ומתחרותיה ככל הנראה מציעות מבצעים מאד אגרסיביים כדי לנגוס במבצע המוביל שלה של 49 שקל לחבילת סלולר ללא הגבלת גלישה. הדבר מעיד על כך שהמתחרים מציעים "מתחת לקו" מבצעים משתלמים לא פחות. 

טבלת הניודים (מצטרפים חדשים מינוס נוטשים) בחודש החולף מבלבלת מעט: סלקום כביכול מובילה את הטבלה, בעיקר בגלל הקפיצה הדרמטית בניודים אליה מהום סלולר, שהגיעו למעל ל-70 אלף. 

אולם, אם מנטרלים את העובדה שסלקום ניידה אליה את לקוחות הום סלולר (לקוחות שלה שאופיינו טכנית מחדש, לאחר שהום סלולר נרכשה על-ידי סלקום לפני שנתיים) - ניתן לראות שלמעשה מי שמובילה את טבלת הניודים ביולי היא רמי לוי סלולר, שממשיך למכור בקצב גבוה, בעיקר במגזר החרדי, חבילות של דקות סלולר ללא חבילת גלישה. רמי לוי סלולר רשמה בסך-הכול 3,841 ניודים נטו ביולי. 

019 מובייל גם היא בצמרת הרשימה (במקום השלישי) עם 2,824 ניודים נטו, ובעצם מה שאנחנו רואים הוא מקרה נדיר שבו מפעילים וירטואליים מצליחים לגייס יותר מנויים מאשר המפעילים הוותיקים, בזכות מבצעים ממוקדים לפלחי שוק ייעודיים ומחירי חבילות מאד נמוכים. 

מקרב המפעילות הוותיקות, פלאפון ממשיכה במדיניותה האגרסיבית להגדלת נתח השוק שלה באמצעות מותגי משנה, וביולי היא גייסה 2,341 ניודים נטו. הביטוי של המבצעים של פלאפון מגיע בשורת הרווח, אך פלאפון ממוקדת מטרה בעניין הזה, ונראה שהיא לא מתכוונת להוריד את הרגל מהגז - יהיה המחיר אשר יהיה. 

הוט מובייל החליטה כאמור שלא להשתולל החודש ולא להגיב להורדות המחירים של מתחרותיה, ולכן היא צנחה בגיוסים נטו, שהסתכמו ב-1,500 בלבד. מדובר בירידה משמעותית מבחינתה, אחרי שבחודשים האחרונים - ואולי יש לומר אף בשנים האחרונות - היא הובילה את השוק בגאון. הערכה היא שלא נאמרה המילה האחרונה מבחינתה, וייתכן כי באוגוסט היא תגיב. 

פרטנר ממשיכה לשמור ביולי על מדיניות מוקפדת בכל הקשור לגיוסים, ונראה שהיא מחפשת לטייב את מאגר הלקוחות המצטרפים אליה. זו הסיבה שהיא אינה משתמשת במשווקים ומגייסת לפיכך פחות מחברות אחרות - אך גם ננטשת פחות ביחס לוותיקות. 

גולן טלקום אמנם סוגרת את הרשימה, אך כבר ניתן לראות שהחברה מקטינה משמעותית את מספר הנוטשים, ונראה כי ככל שהיא תגביר את השימוש שלה במשווקים ותתאקלם תחת הבעלות החדשה, היא גם תעבור לגיוס חיובי. את חודש יולי גולן סיימה עם 1,588 ניודים שליליים, אך לעומת החודשים האחרונים מדובר בשיפור נאה, ויש להעריך כי המגמה החיובית אצלה תימשך.

לסיכום, החברות הוותיקות ממשיכות להישחק ברווחיות, הוט מובייל ממשיכה במגמה חיובית, וגם אצל גולן טלקום (שהחודש יפורסמו תוצאותיה בפעם הראשונה בדוחות של אלקטרה צריכה שרכשה אותה) נרשמת התייצבות. המפעילות הווירטואליות ממשיכות לזנב בחברות הסלולר הוותיקות, ולכן הן ממשיכות להיות פקטור בתחרות בשוק. 

ניודים בין חברות הסלולר ביולי 2017
 ניודים בין חברות הסלולר ביולי 2017