פתאל נכסים רוכשת 5 מלונות בסקוטלנד בכ-200 מיליון שקל

מגדילה את מספר המלונות שבבעלותה באירופה ל-83 דוד פתאל: "זה חלק מתוכניתנו להתרחב ביעדים תיירותיים ועסקיים בולטים באירופה"

המלונאי דוד פתאל ממשיך לרכוש מלונות באירופה ולהרחיב את הרשת שלו. חברת פתאל נכסים (אירופה), ששתי סדרות אג"ח שלה נסחרות בבורסה בת"א, דיווחה הבוקר כי החברה חתמה על הסכם עם חברת החזקות סקוטית לרכישת 5 בתי מלון בסקוטלנד בכ-42 מיליון ליש"ט (כ-195 מיליון שקל). העסקה הושלמה אתמול (31 ביולי).

חמשת המלונות הנרכשים כוללים 536 חדרים, 300 מתוכם בדירוג 4 כוכבים והשאר מדורגים 3 ו-3 פלוס כוכבים: 2 מלונות נמצאים בעיר אדינבורו, באחד 111 חדרים ובשני 52 חדרים; מלון אחד בעיר גלזגו, הכולל 137 חדרים; מלון נוסף ממוקם בעיר פרת' וכולל 34 חדרים; והמלון החמישי נמצא בעיר אברדין הכולל 202 חדרים ובעל זכויות חכירה עם אופציה להארכה עד לשנת 2140.

עוד עולה מהדיווח, כי בשלב הראשון תשלם החברה, המנוהלת על-ידי דני רוג'ר, את התמורה לעסקה מהונה העצמי, ובכוונתה לקבל מימון חיצוני בשיעור של עד כ-60% מגובה העסקה. את היתרה תממן פתאל ממקורותיה העצמאיים.

דוד פתאל, הבעלים ויו"ר החברה, ציין כי "רכישת 5 בתי המלון הינה חלק מתוכניתנו האסטרטגית להתרחב ביעדים תיירותיים ועסקיים בולטים באירופה. סקוטלנד נחשבת לאחת הארצות היפות בעולם וככזאת היא נחשבת ליעד תיירותי פופולרי שמגיעים אליו מאות אלפי תיירים מידי שנה. נמשיך להעמיק את אחיזתנו באירופה באמצעות המותגים "לאונרדו" ו"ניקס".

פתאל נכסים (אירופה) סיכמה את הרבעון הראשון של השנה עם עלייה של 16% בהכנסות משכירות לכ-7 מיליון אירו ובשורה התחתונה הציגה החברה רווח נקי של 6.4 מיליון אירו. ה-NOI (הכנסה תפעולית נקייה) הסתכם ברבעון בכ-6 מיליון אירו.

אימפריית המלונות שהקים דוד פתאל בשנת 1998 כוללת 120 מלונות בסך הכל, מהם 83 מלונות באירופה המוחזקים בידי פתאל נכסים (כולל אלה שנרכשו בעסקה הנוכחית) - מתוכם 49 בבעלות מלאה או חלקית, 32 בשכירות ו-2 בניהול. בארץ מנהלת החברה הפרטית עוד 37 בתי מלון, 17 בבעלות מלאה או חלקית, 13 בשכירות ו-7 בניהול.