שוב: שרה נתניהו תיחקר היום באזהרה בפרשת המעונות

אשת ראש הממשלה תגיע בפעם השלישית למשרדי החקירות של יחידת להב 433 במשטרה ■ החשד המרכזי: שרה נתניהו וגורמים במשרד ראש הממשלה גלגלו הוצאות פרטיות אל כיסו של הציבור

שרה נתניהו  / צילום: ליאור מזרחי
שרה נתניהו / צילום: ליאור מזרחי

אשת ראש הממשלה שוב בחקירה: היום (ד') בשעות הצהריים צפויה להגיע שרה נתניהו, בפעם השלישית, לחקירה באזהרה במשרדי יחידת להב 433 של המשטרה בלוד.

נתניהו זומנה על-ידי המשטרה לחקירה נוספת היום לצורך ביצוע השלמות חקירה בתיק המכונה "תיק המעונות", שבמרכזו החשד כי אשת ראש הממשלה וגורמים במשרד ראש הממשלה גלגלו הוצאות פרטיות אל כיסו של הציבור.

החקירה החלה בפברואר 2015 באישור היועץ המשפטי לממשלה ובעקבות דוח חמור שפרסם מבקר המדינה, והתמקדה במספר נושאים אשר בעניינם עלה חשד לביצוע עבירות פליליות, בהן חשד לקבלת דבר במירמה ולמירמה והפרת אמונים.

במסגרת חקירת הפרשה נחקרה נתניהו פעמיים במשטרה, וכן נחקרו באזהרה סמנכ"ל המבצעים במשרד ראש הממשלה, עזרא סיידוף, ומעורבים נוספים.

נתניהו חשודה בקבלת דבר במירמה, הפרת אמונים ורישום כוזב במסמכי תאגיד. אחד החשדות שנחקרים הוא שנתניהו השתמשה בכספי משלם המסים לצרכים פרטיים, כמו למשל תשלום על טיפול באביה ורהיטים שהועברו על-ידה מהמעון הרשמי לבית הפרטי בקיסריה, ללא אישור.

פרשה נוספת שנחקרת עוסקת בהתקשרות לביצוע עבודות חשמל בווילה של הזוג נתניהו בקיסריה. בדוח שפרסם מבקר המדינה, יוסף שפירא, בפברואר אשתקד, הוא מצא כי חשמלאי בשם אבי פחימה מאור-עקיבא הוזמן על-ידי שרה נתניהו או מזכירותיה לביצוע עבודות בבית באופן ישיר. זאת, תוך יצירת מצג כוזב לכאורה של העסקת קבלן אחר - ובניגוד להנחיית ועדה שכללה את היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה, סמנכ"ל בכיר למינהל ולמשאבי אנוש וחשב המשרד ("ועדת השלושה").

המבקר ציין כי החשמלאי, מקורבם של הזוג נתניהו, עבד בווילה בקיסריה כמעט בכל סוף שבוע וגם ביום כיפור. ואולם, לפי החשד שנבדק, החשמלאי לא באמת עבד באותם סופי שבוע, ומדובר ברישום כוזב לכאורה של העבודה שנועד להעברת כספים לחשמלאי לכיסו חובות עבר.

למעשה, כבר לפני יותר משנה, בחודש מאי 2016, הודיעה המשטרה את חקירת פרשת הוצאות מעונות ראש הממשלה.

"בסיומה של החקירה הועברו כל הראיות לכאורה, הממצאים והתובנות שנאספו בחקירות המשטרה לפרקליטות מחוז ירושלים, אשר ליוותה את החקירה לצורך עיון והחלטה", מסרה המשטרה.

במשפחת נתניהו טוענים כי "הגברת נתניהו לא ביצעה עבירה כלשהי. הטענות השונות שעולות יתבררו כעורבא פרח, כפי שקרה עם כל הטענות שהוטחו במשפחת נתניהו לאורך השנים".

 

מגעים עם ארי הרו והתפתחות בתיק 3000

בתוך כך, המשטרה והפרקליטות ממשיכות במגעים נמרצים להסדר עד מדינה עם ארי הרו, ראש הסגל לשעבר של ראש הממשלה נתניהו.

נזכיר כי לפני כחצי שנה הודיעה המשטרה כי בתום חקירה התגבשה תשתית ראייתית להעמדה לדין של הרו לדין בגין עבירות שוחד, קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, קשירת קשר לפשע והלבנת הון. הרו חשוד שקידם את ענייני חברה בבעלותו למרות הסדר ניגוד עניינים שחתם עם כניסתו לתפקיד ראש הסגל.

ממצאי החקירה הראו כי בניגוד להצהרתו בהסדר על כך שהוא מוכר את החברה, הרו המשיך להחזיק בה, ליהנות מרווחיה ואף לקדם את ענייניה במסגרת תפקידו הציבורי.

הרו מסר עדות גם בתיק 2000, לאחר שאצלו נמצאו ההקלטות של השיחות שניהל ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מו"ל "ידיעות אחרונות", ארנון (נוני) מוזס. לפי החשד בתיק זה, נתניהו הבטיח למוזס לקדם את החוק לצמצום השפעתו של החינמון "ישראל היום" המתחרה ב"ידיעות אחרונות", בתמורה לסיקור אוהד בעיתון לנתניהו.

התפתחות נוספת חלה אתמול (ג') גם בתיק 3000 - פרשת הצוללות - כשבית המשפט הוציא צו איסור פרסום על עדות עד המדינה מיקי גנור. הצו, שהוצא לבקשת המשטרה ולאור צורכי חקירה, ניתן על-ידי השופטת עינת רון מבית משפט השלום בראשון-לציון.

הצו חל על כל פרט מפרטי החקירה הנוגעת, קשורה או עולה מעדותו של עד המדינה בפרשה או מההליכים שקדמו לחתימת הסכם עד המדינה, לרבות פעולות חקירה הנגזרות מעדותו, וכן כל פרט מפרטי העדויות העתידיות בתיק שלו ו/או של נוספים והן פועל יוצא של עדותו.