קרן פורטיסימו מוכרת את ההחזקה בדיפ-טק בכ-64 מיליון דולר

קרן הפרייבט אקוויטי השקיעה בדיפ-טק 7.5 מיליון דולר ב-2011 ועוד 4.5 מיליון דולר עד 2013 - ותרשום תשואה פנומנלית של יותר מ-400% ב-6 שנים

קרן הפרייבט אקוויטי פורטיסימו, שאותה מוביל יובל כהן, רושמת הצלחה מרשימה נוספת בחברה הפועלת בתחום הדפוס הדיגיטלי. הקרן הודיעה היום (ד'), כי היא מוכרת את החזקתה בחברת דיפ-טק (Dip-Tech), ספקית של פתרונות הדפסה דיגיטלית על זכוכית. הרוכשת היא חברת פרו (Ferro), שנסחרת בבורסה של ניו יורק בשווי של כ-1.6 מיליארד דולר, ופועלת בתחום הציפוי והצבע לזכוכית ומצעים אחרים.

פורטיסימו השקיעה בדיפ-טק 7.5 מיליון דולר בשנת 2011, ובהמשך רכשה מניות נוספות בכ-4.5 מיליון דולר, והגיעה להחזקה של 80% מההון. כעת מוכרת הקרן את ההחזקה בסכום של 64 מיליון דולר (החברה כולה נמכרת בכ-80 מיליון דולר, מתוך זה 60 מיליון דולר במזומן ועוד 20 מיליון דולר מותנה בעמידה בביצועים ב-2017 וב-2018), כלומר הקרן צפויה לרשום מהעסקה תשואה פנומנלית של יותר מ-400% בתקופה של שש שנים.

דיפ-טק, כאמור, מפתחת ומשווקת מדפסות דיגיטליות ודיו קרמי ייחודי לתעשיית הזכוכית. הפתרונות של החברה מאפשרים בין השאר הדפסות על חזיתות בניינים, חלונות וקירות זכוכית. נוסף על כך, לקוחות החברה משתמשים בהדפסות הדיגיטליות גם לשוק הרכב. החברה מוכרת בכל העולם ומעסיקה 110 עובדים בישראל, בארה"ב, באירופה ובסין.

מכירת דיפ-טק היא האקזיט השלישי של הקרן בתחום ההדפסה הדיגיטלית, לאחר שמכרה את נור מקרופרינטרס ל-HP בשנת 2007 תמורת 40 מיליון דולר (תשואה של יותר מ-300% בשנתיים). לאחר מכן רכשה הקרן ב-2011 את השליטה בחברת קורנית דיגיטל, הנפיקה אותה בנאסד"ק ב-2015 ולאחרונה מכרה את רוב החזקתה ברווח עצום: מימוש מניות ב-200 מיליון דולר, בעוד שהקרן מחזיקה עדיין מניות בשווי של כ-90 מיליון דולר, וכל זאת מהשקעה של 19 מיליון דולר בלבד.

אקזיט של 1,900% בסודהסטרים

פורטיסימו היא אחת מקרנות הפרייבט אקוויטי המובילות בישראל, והיא מנהלת בסך הכל ארבע קרנות בהיקף של כמיליארד דולר. היא משקיעה בחברות תעשייה, לרוב חברות מוצרים ולא שירותים, מתחומים רבים ושונים, ונעה בין החזקות של עשרות אחוזים להחזקה מלאה. השותפים בקרן הם יובל כהן, אלי בלט, שמוליק בראשי, מרק לזניק, יוחאי הכהן, יואב היינמן.

את האקזיט המרשים ביותר רשמה הקרן כשמימשה את השקעתה בחברת סודהסטרים, מפתחת המערכות הביתיות להכנת משקאות מוגזים. ב-2007 השקיעה פורטיסימו כ-10 מיליון דולר בחברה, שהייתה נתונה אז בקשיים, ולאחר מימושים (במסגרת הנפקות) יצאה ממנה עם כ-200 מיליון דולר.

אקזיט בולט נוספים נרשם בחברת הרפואה הדנטלית קדנט, שנמכרה ל-Align האמריקאית ב-190 מיליון דולר. לאחרונה הנפיקה פורטיסימו בתל אביב את חברת ציוד התקשורת טלרד, הנפקה שבה שילבה הצעת מכר של מניות בכ-50 מיליון שקל, ונותרה עם החזקה של כ-42% מההון.

יובל כהן ציין היום, כי "מחברה ישראלית קטנה בעלת טכנולוגיה ייחודית, דיפ-טק הפכה למובילת שוק בינלאומית בעלת חידושים משמעותיים וייחודיים. דיפ-טק היא כיום בעלת נוכחות מרכזית בשוק, והטכנולוגיה הדיגיטלית המהפכנית שלה הצליחה ליצור שינוי מהותי בתעשיית ההדפסה על זכוכית".