ירידה בהכנסות כיל; הרווח נפל בחדות ל-57 מיליון דולר

הכנסות כיל ברבעון השני השנה הסתכמו ב-1.322 מיליארד דולר ■ הרווח התפעולי רשם ירידה של 6.1% ל-153 מיליון דולר

אשר גרינבאום / צילום: כיל
אשר גרינבאום / צילום: כיל

כיל  מסכמת הבוקר (ה') את הרבעון השני של השנה עם ירידה של 4% בהכנסות ל-1.322 מיליארד דולר לעומת 1.377 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד.

בחברה מסבירים את הירידה במכירות בשלושה גורמים:

כמות - הירידה נובעת בעיקר מדשני פוספט בכיל פוספט ומחלבוני חלב בכיל רכיבי מזון מיוחדים. הירידה קוזזה בחלקה מעלייה בכמויות האשלג שנמכרו לאסיה ודרום אמריקה וחומצות בכיל תוספים מתקדמים.

מחיר - הירידה נובעת בעיקר מירידת מחירי המכירה של דשני פוספט וחומצה זרחתית בכיל פוספט.

שער חליפין - הירידה נובעת בעיקר מפיחות האירו והיואן הסיני ביחס לדולר בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

הרווח התפעולי רשם ירידה של 6.1% ל-153 מיליון דולר, ובשורה התחתונה דיווחה כיל על קריסה של 52.5% ברווח הנקי: 57 מיליון דולר לעומת 120 מיליון דולר ברבעון השני של 2016.

מ"מ מנכ"ל כיל אשר גרינבאום אמר כי "ברבעון השני המשכנו בהצלחה את מאמצינו לצמצום הוצאות ההנהלה והכלליות ולייצר תזרים מזומנים חופשי חיובי ואיתן. חטיבת הפתרונות המיוחדים שלנו המשיכה לרשום ביצועים איתנים הודות לקו העסקים של תוספים מתקדמים בזכות מכירות נאות של חומצה זרחתית ומוצרי בטיחות אש, כמו גם רווח תפעולי איתן בקו העסקים של מוצרים תעשייתיים של החטיבה. בחטיבת החקלאות שלנו, המשכנו לראות התייצבות במחירי האשלג בשוקי הספוט, אשר נתמכה בהעלאת המחירים עבור חוזי אשלג בסין שנחתמו לאחרונה, בעוד ששוק דשני הפוספט ממשיך להיות תנודתי, עם המשך ירידה שנרשמה ברבעון הנוכחי במחירי השוק. אנו ממשיכים להתמודד מול סביבה עסקית מאתגרת בשוקי הסחורות, באמצעות מיקוד ביעילות ובמצוינות תפעולית על מנת לשפר את העמדה התחרותית של נכסינו. כתוצאה מכך והודות להקטנת החשיפה שלנו לדשני הפוספט, המיזם המשותף שלנו בסין, YPH, רשם שיפורים תפעוליים משמעותיים ברבעון זה".