סכסוך עבודה בבנק אגוד; השביתה במזרחי-טפחות נמשכת

ועד עובדי מזרחי-טפחות קורא להמשיך השביתה גם ביום ראשון ■ עתר לביה"ד לעבודה בטענה כי מנהלים בבנק מאיימים על עובדים ■ בבנק אגוד דורש הוועד לשמור על זכויות העובדים במיזוג עם מזרחי-טפחות

בנק מזרחי טפחות / צילום: איל יצהר
בנק מזרחי טפחות / צילום: איל יצהר

יחסי העבודה בבנק מזרחי-טפחות ובבנק אגוד ממשיכים להחריף. היום (ה') הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה בבנק אגוד, בעקבות הפרסומים השבוע על מגעים של בעלי השליטה בבנק עם מזרחי-טפחות לצורך מיזוג עם בנק אגוד.

ההסתדרות וועד העובדים קוראים להנהלת בנק אגוד ולבעלי המניות לקיים משא-ומתן מיידי ולהגיע להסכמות הנוגעות להשלכות המהלך על זכויות העובדים, וזאת בטרם ייחתם הסכם עם מזרחי-טפחות.

הוועד וההסתדרות דורשים כי במסגרת המיזוג יישמרו זכויות העובדים, ביטחונם התעסוקתי והסכמי השכר, זאת בעוד מטרת המיזוג היא דווקא קיצוץ בעלויות. משמעות ההכרזה על הסכסוך היא שבתוך שבועיים יוכל ועד הפקידים וועד המנהלים לפתוח בשיבושים.

מי שכבר החלו בשיבושים, זה היום השני, הם ועד העובדים של מזרחי-טפחות. הוועד קרא לעובדים להמשיך היום בשביתה, ואולם הנהלת הבנק טוענת כי מרבית הסניפים נפתחו היום.

היחסים הקשים שנוצרו בין הצדדים הובילו לכך שוועד עובדי מזרחי-טפחות עתר היום לבית הדין לעבודה, בטענה כי מנהלים בבנק מאיימים על עובדים שלא לשתף פעולה עם השביתה, וצירף הודעות שנשלחו לעובדים בנושא על-ידי מנהליהם. הוועד דורש שבית הדין יאסור על ההנהלה לבצע צעדים אלה וכן יאפשר לנציגי הוועד להיכנס לסניפים בזמן העיצומים. כמו כן קרא הוועד לעובדים לשבות גם מחר (ו') וביום ראשון.

ממזרחי-טפחות נמסר: "תמוה מאד שהטענה לאיומים באה מצידם של מי שמצלמים עובדים שמגיעים לעבודה ומאיימים לפרסם ברבים את שמם ותמונתם, וכי השיח האלים כנגד העובדים נועד למנוע מהם את זכות הבחירה ולגרום להם לציית להוראות הוועד באופן עיוור".

תגובת בנק אגוד: "יחסי העבודה בבנק אגוד לאורך השנים הינם טובים ותקינים והבנק מייחס חשיבות רבה להון האנושי ומעריך את תרומת העובדים. ההנהלה והוועדים נמצאים בדיאלוג שוטף המתקיים בין כותלי הבנק ובכוונת הבנק להוסיף ולהידבר עם נציגות העובדים תוך פתיחות וכבוד הדדי".