הירי בשגרירות בירדן: הפרקליטות הורתה על בדיקה משטרתית

בפרקליטות ציינו כי הבדיקה המשטרתית תתקיים בליווי פרקליטות המדינה, ובהמשך, בהתאם לממצאים, תישקל גם האפשרות לפנות במסגרתה לרשויות הירדניות בבקשה להעביר לידי המשטרה חומרים נוספים

שוטר ירדני, ניסיון פיגוע בירדן
שוטר ירדני, ניסיון פיגוע בירדן

כשבוע לאחר הירי במתחם שגרירות ישראל בירדן, הפרקליטות הורתה היום (ו') לראש אגף חקירות ומודיעין במשטרת ישראל, ניצב מני יצחקי, לפתוח בבדיקת האירוע. הפנייה נערכה על דעתו של היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט.

בפרקליטות ציינו כי הבדיקה המשטרתית תתקיים בליווי פרקליטות המדינה, ובהמשך, בהתאם לממצאים, תישקל גם האפשרות לפנות במסגרתה לרשויות הירדניות בבקשה להעביר לידי המשטרה חומרים נוספים.

בשבוע שעבר הודיע משרד החוץ כי ישראל מקיימת הליך בדיקה של האירוע, זאת בהתאם להליכים המשפטיים המקובלים. לפי הודעת המשרד, פרקליט המדינה שי ניצן, בתיאום עם היועמ"ש, הנחה את הגורמים הרלוונטיים להעביר לידיו את החומרים הנוגעים לאירוע. עוד נמסר כי ירושלים תעדכן את עמאן לגבי התפתחויות בבדיקה ולגבי ממצאיה. בתוך כך, סוכנות הידיעות "פטרה" דיווחה כי משרד החוץ הירדני הגיש לישראל את חומרי חקירת התקרית.

הודעת משרד החוץ הייתה למעשה תגובה ראשונה לדרישותיה של ירדן, זאת לאחר שהמאבטח זיו מויאל, תוחקר תחקור ראשוני ביום שני, בזמן שעוד שהה בשגרירות. לפי דיווחים שונים, הוא כבר תושאל בידי המשטרה בישראל והציג את גרסתו, לפיה מדובר באירוע לאומני ולא באירוע פלילי, כפי שהרשויות בירדן ניסו להציג בימים האחרונים.

נושא נוסף שעומד על סדר היום בהקשר זה הוא סוגיית הפיצויים. ישראל וירדן הסכימו ביום שני האחרון כי ירושלים תשלם פיצויים למשפחת ההרוג באירוע.