חיפה כימיקלים מקפיאה את מכתבי הפיטורים

 הודיעה כי תקפיא את המכתבים שנמסרו שלשום לחלק מהעובדים עד יום שני - אז ינסו שר הכלכלה והשר לאיכות הסביבה למצוא פתרון מול הנהלת החברה

עובדי מפעל חיפה כימיקלים מוחים בפתח המפעל / צילום: ועד עובדי מפעל חיפה כימיקלים
עובדי מפעל חיפה כימיקלים מוחים בפתח המפעל / צילום: ועד עובדי מפעל חיפה כימיקלים

הנהלת חיפה כימיקלים הודיעה אתמול (ו') על הקפאת מכתבי הפיטורים שנמסרו לחלק מהעובדים ביום חמישי האחרון - עד יום שני. עד אז ינסו שר הכלכלה אלי כהן והשר להגנת הסביבה זאב אלקין לקיים הידברות עם הנהלת החברה על מנת למצוא פתרון שימנע את סגירת שני המפעלים.

ביום חמישי האחרון קיימה שרת המשפטים איילת שקד דיון חירום בסוגיית חיפה כימיקלים, בהשתתפות השר להגנת הסביבה זאב אלקין, הנהלת החברה, נציגי עיריית חיפה, עיריית דימונה וגורמים מקצועיים נוספים.

במסגרת הדיונים נידונו החלופות השונות לעניין אספקת האמוניה לתעשייה, לתקופת הביניים עד להקמת המפעל, ובין היתר הועלתה חלופה הכוללת הובלת אמוניה לדרום באיזוטנקים, מה שאמור לפתור את בעיית האספקה עבור המפעל הדרומי. ביום שני הקרוב יתקיים דיון נוסף, הפעם במשרד הכלכלה, בחיפוש אחר פתרון למפעל בצפון. בעלי החברה ג'ולס טראמפ הנמצא כרגע בחו"ל לא צפוי להשתתף בו. מחר בבוקר (א') יתקיים דיון מיוחד בוועדת הכספים של הכנסת במשבר חיפה כימיקלים.  

הודעת ההנהלה על הקפאת פיטורי העובדים במפעל בצפון נמסרה אמש (ו') לארגון הכוח לעובדים, המאגד את עובדי חיפה כימיקלים צפון, יממה לאחר שהוצאו זימונים אלה. לדברי נציגי הארגון, החלטת ההנהלה באה בתגובה למכתב מטעם כוח לעובדים שבו דחה הארגון את הודעת ההנהלה על סגירת המפעל (1.8.17) בטענה להפרת ההסכם הקיבוצי שעליו חתמו הצדדים ב-2011, שלפיו מחייבים פיטורי צמצום היוועצות עם ארגון העובדים.

"בנסיבות הללו, אנו רואים בהנהלת החברה אחראית ישירה לכל הנזקים שנגרמו וייגרמו לעובדים ולבני משפחותיהם ככל שהחברה תבחר לממש את החלטתה לסיים את עבודתם של עובדי המפעל, על כל המשתמע מכך". כתב ד"ר עמי וטורי, מזכיר ארגוני בכוח לעובדים.