גאדג'טים: סמסונג גלקסי טאב 3 - טאבלט פרימיום יקר מדי

ה-Tab S3 הוא טאבלט מצוין לצפייה בשירותי הטלוויזיה השונים, כולל מסך ורמקולים מוצלחים ■ לכך גם צריך להוסיף את היכולת לכתוב עם עט מגע ובתוספת מחיר גם מקלדת חיצונית ההופכת אותו לתחליף אפשרי ללפטופ

רוב האנשים כבר לא מחפשים לקנות טאבלט, או שכבר יש להם טאבלט מצ'וקמק שניתן במתנה. סמסונג   עדיין מתעקשת בצדק על הקטגוריה הזו, וה-Tab S3 הוא מוצר מרענן בתחום. סמסונג לקחה את הזמן בהשקה של הדגם החדש, כאשר ה-Tab S2 יצא בספטמבר 2015. לטאבלט הנוכחי סמסונג הוסיפה עט מגע (הכלול באריזה), רמקולים של AKG וטעינה מהירה.

לפני שנתחיל בסקירה עצמה, השאלה שעולה היא למה לקנות טאבלט? הטאבלטים נוצרו בשביל למלא את החלל בין הסמארטפון ללפטופ. הבעיה מבחינת הטאבלטים, היא שהסמארטפונים כבר מגיעים עם מסכים גדולים של 5.5 אינץ' או 6 אינץ', אשר מייתרים עבור חלק מהאנשים את הצורך בטאבלט.

מצד שני, הטאבלט היום הוא מוצר בשל, הכולל מסך גדול באיכות מצוינת, משקל קל, מגוון אפליקציות המותאמות לו במיוחד וגם יכולת להפוך אותו במקרים מסוימים לתחליף ללפטופ. הדבר מתבצע באמצעות שילוב של מקלדת חיצונית. טאבלט הוא לא מוצר לכל אחד, זהו מוצר נישה לגרפיקאים המחפשים מכשיר עם עט, חובבי משחקים בסמארטפון הרוצים מסך גדול יותר או אנשים המרבים לטייל ורוצים מכשיר לראות סרטים איתו.

עיצוב: בסמסונג הצליחו לייצר טאבלט העשוי כולו זכוכית מבריקה ודקיקה עם מסגרת אלומיניום. אומנם מדובר בטאבלט יפהפה, המזכיר את הגלקסי S7, אבל זהו גם מגנט לטביעות אצבע ומכשיר סופר רגיש לשריטות. המשקל של ה-Tab S3 הוא קצת פחות מ-430 גרם - קליל מאוד.

מסך: המסך בגודל 9.7 אינץ' מגיע בטכנולוגיית SuperAMOLED, ברזולוציית 2K עם תמיכה ב-HDR להצגת טווח צבעים רחב בסרטי וידיאו תואמים. כרגע התמיכה פועלת רק באמזון פריים וידיאו, אבל בהמשך אולי נראה את ה-HDR גם בנטפליקס.

לפני מספר חודשים נטפליקס הוסיפה תמיכה של HDR ב-G6 של LG. בלי קשר ל-HDR, מדובר בטאבלט עם איכות מסך מצוינת, צבעים עשירים מאוד, תאורה אחורית חזקה, לפעמים אפילו חזקה מדי, כאשר קיים גם מצב תאורת לילה אוטומטי, בו האור הכחול מופחת. דבר זה מאפשר קריאה נעימה יותר בחדר חשוך.

סאונד: בסמסונג משתמשים בחיישן התנועה להבנת התנוחה בה הטאבלט מונח (אנכי או אופקי). בצורה הזו, ארבעת הרמקולים תוצרת AKG מספקים את הסאונד האופטימלי ביותר. לא משנה באיזו תנוחה מחזיקים את ה-Tab S3, הצליל של הטאבלט עושה את העבודה. מדובר בצליל חזק, ברור, אבל עדיין צריך לזכור שמדובר ברמקולים של טאבלט דקיק, אז לא צריך לצפות ליותר מדי.

חומרה: כוח עיבוד לא חסר ב-Tab S3. יש כאן מעבד סנפדרגון 820, זיכרון עבודה של 4 ג'יגה, נפח אחסון 32 ג'יגה, כולל אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס (עד 256 ג'יגה). סורק טביעות האצבע משולב בכפתור הבית בחזית המכשיר, הוא מגיב היטב ובמהירות. יש גם עט מגע המצורף לערכה. ה-S Pen פועל בטכנולוגיה של Wacom ומאפשר לכתוב את כל ההערות או לשמש עבור מאיירים חובבים. בסמסונג שכחו לשלב מתקן פנימי לאחסון העט בתוך הטאבלט. כמובן שגם ב-Tab S3 יש מצלמות בינוניות: מצלמה אחורית 13 מגה פיקסל עם מפתח צמצם f1.9 וגם מצלמה קדמית עם חיישן 5 מגה פיקסל ומפתח צמצם f2.2

ממשק: ה-Tab S3 מגיע עם אנדרואיד נוגט (7.0), עליו מולבש הממשק של סמסונג, המוכר מסמארטפוני הגלקסי. בדומה לגלקסי S8 גם ב-Tab S3 יש מצב גיימינג החוסם התראות בזמן משחק ואפשר לפצל את המסך לשתיים להצגת שתי אפליקציות במקביל. אפליקציית Flow של החברה מציגה התראות מסמארטפוני סמסונג בטאבלט וישנה גם תיקייה מאובטחת (Knox) לקבצים חשובים. בעלי טלוויזיות חכמות של סמסונג, יכולים להשתמש בתכונת ה-Smart View המוטמעת בטאבלט להצגת תוכניות הטלוויזיה על המסך הנייד.

סוללה: הסוללה מחזיקה בערך 8 שעות עם חיבור WiFi ובעיקר צריכת וידיאו בסטרימינג. יש כאן טעינה מהירה, מחבר מסוג USB-C וקיבולת סוללה של 6000 מיליאמפר/שעה.

בשורה התחתונה, ה-Tab S3 הוא טאבלט פרימיום וככזה הוא נמכר במחיר יקר מדי. מצד שני, מדובר בטאבלט מצוין לצפייה בשירותי הטלוויזיה השונים, כולל מסך ורמקולים מוצלחים. לכך גם צריך להוסיף את היכולת לכתוב עם עט מגע ובתוספת מחיר גם להוסיף מקלדת ההופכת את הטאבלט למוצר פרודוקטיבי יותר.

מחיר: 3,000 שקל

ציון: 9

*** צחי הופמן היה כתב הטכנולוגיה והגאדג'טים של "גלובס". כיום הוא מנהל בלוג ביקורות פרטי ("the gadget reviews") ועובד בחברת בלונד 2.0, המתמקדת ביח"צ לחברות סטארט-אפ.