אפל מפתחת שעון חכם שיוכל לפעול בלי חיבור לאייפון

דיווחים: הדגמים החדשים של השעון של אפל יהיו מסוגלים לבצע מטלות רבות מבלי להתחבר לסמארטפון ■ אינטל תספק מודמים לשעון החדש, על פני קוואלקום שמצויה בסכסוך משפטי עם אפל

השעונים החכמים של אפל. "זה ישנה את כללי המשחק" / צילום: רויטרס
השעונים החכמים של אפל. "זה ישנה את כללי המשחק" / צילום: רויטרס

אפל  מתכננת לשחרר השנה גרסה חדשה של השעון החכם שלה, שתהיה מסוגלת להתחבר ישירות לרשתות סלולריות. המהלך נועד לצמצם את תלותו של השעון באייפון, לדברי מקורות יודעי דבר.

השעון הקיים של אפל חייב להיות מחובר באופן אלחוטי לאייפון כדי להזרים מוזיקה, להוריד הוראות ניווט במפות ולשלוח מסרים ניידים. חלק מהדגמים החדשים של אפל יהיו מסוגלים לבצע מטלות רבות מבלי להתחבר לאייפון, לדברי המקורות. ניתן יהיה, למשל להוריד שירים חדשים ולהשתמש ביישומים גם כשהסמארטפון נשאר בבית.

אינטל תספק מודמים בטכנולוגיית LTE לשעון אפל החדש, לדברי מקור אחר. זוהי זכייה גדולה עבור יצרנית השבבים, שמנסה זה שנים להכניס את רכיביה למספר רב יותר של מכשירי אפל. קוואלקום הייתה ספקית המודמים העיקרית של אייפונים ושל גאדג'טים ניידים אחרים של אפל, אך שתי החברות שקועות במאבק משפטי מר. אשתקד צירפה אפל את אינטל לרשימת ספקיות המודמים לחלק ממכשירי האייפון. אפל כבר מנהלת מו"מ עם חברות שירותי טלפון בארה"ב ובאירופה על אספקת הגרסה הסלולרית ללקוחות, לדברי המקורות.

חברות הטלפון שתומכות בשעון אפל יהוו קבוצה קטנה בתוך הקבוצה הגדולה יותר של חברות טלפון שתומכות באייפון, לפחות בשלב ההשקה, לדברי אחד המקורות. ייתכן שהשקת המכשיר החדש לא תתבצע השנה, ויש לציין שאפל כבר דחתה אשתקד את השקתו של שעון חכם בעל יכולות סלולריות.

שעון אפל ממשיך להניב חלק קטן מהכנסות אפל, אך בשבוע שעבר אמר מנכ"ל החברה טים קוק כי זהו השעון החכם הנמכר ביותר "בפער גדול מאוד". ברבעון השלישי זינקו מכירות המכשיר ביותר מ-50%, לדברי קוק. בקטגוריית המכשירים הלבישים הגדולים, שכוללים צמידי כושר זולים, מדורגת אפל במקום השלישי מאחורי שיאומי ו-Fitbit, לדברי חברת המחקר Strategy Analytics. אפל אינה מספקת פילוח נתוני מכירות של השעון, בניגוד לפילוח הנתונים שהיא מספקת על מכירות אייפון, אייפד ומק.

הפיכת שעון אפל למכשיר עצמאי יותר עשויה לקדם את מכירות המוצר. "זה ישנה את כללי המשחק", אמר ג'ין מנסטר, אחד ממייסדי Loup Ventures, שמנתח את ביצועי אפל זה זמן רב. "אם הם יוכלו לספק חוויה שאינה קשורה בחבל הטבור לאייפון, זה יתניע כיוון חדש לפעילות העסקית הזאת". עם זאת, יש לו חששות לגבי אורך חיי הסוללה במכשיר כזה.

אשתקד לקחה אפל צעד אחד קדימה בהפיכת שעון אפל למכשיר עצמאי יותר באמצעות התקנת שבב GPS בחלק מהדגמים. זה מאפשר למכשיר לעקוב באופן מדויק יותר אחרי המרחק שעובר משתמש שמשאיר את האייפון בבית כשהוא יוצא להליכה או לריצה. החברה תכננה להשיק את הדגם המתקדם בשנה שעברה, אך החליטה לדחות את ההשקה בשל בעיות באורך חיי הסוללה. הכנסת רדיו LTE למכשיר כה קטן היא עאתגר, אך אפל בוחנת דרכים לשפר את חיי הסוללה, לדברי מקורות יודעי דבר.

בנוסף להתקנת שבב סלולרי בשעון אפל, מתכננת החברה, הפועלת מקופרטינו בקליפורניה, לבצע שינויי תוכנה במכשיר. Watch 4 ייצא לשוק בסתיו, ויכיל מספר רב יותר של תכונות סירי מופעלות-קול, וכן את היכולת להתחבר למכשירי ספורט, לבצע תשלומים ועוד.

בספטמבר הכריזה אפל על סדרה 2 של השעון, לצד דגם אייפון 7. החברה מתכננת להשיק שלושה דגמי אייפון חדשים בסתיו, כולל דגם בעיצוב מחודש ובעל סורק תלת-ממדי שיאפשר לפתוח את המכשיר באמצעות זיהו תווי פנים, על פי דיווח בלומברג ניוז.