גילעד אלטשולר: גם ב-20% פחות לא נחזור לטבע - וזה עצוב

אלטשולר, שהיה מהראשונים לטעון כי טבע נכנסת לסחרור: "סגרנו את השורט שלנו על המניה עוד לפני הקריסה של הנייר וחבל"

גלעד אלטשולר / צילום: ענבל מרמרי
גלעד אלטשולר / צילום: ענבל מרמרי

גילעד אלטשולר הוא משקיע אקטיבי, הוא נוקט עמדות ומהלכי השקעה לעתים נגד השוק, מה שגורם למתחרים שלו לא פעם להזיע הזעת יתר. לפני שנה, טבע   עוד הייתה בשיאה, ואלטשולר קיבל החלטה: לא רק שהוא מחסל את ההשקעה בטבע - הוא פותח שורט על המניה.

אלטשולר שחם, יש לציין, הוא אחד המשקיעים הגדולים בישראל ולא פחות חשוב הוא אקטיבי מאוד.

הרבה גבות הורמו מהמהלך של אלטשולר, והיו אף שמועות על כך שיוצא כסף מהקרנות שלו בגלל החלטות ההשקעה שהולכות נגד הזרם. "אני כבר לפני שנה ושנה וחצי לא הבנתי למה הנייר עולה ככה. טבע נכנסה למלחמה על מיילן ומחקה שם מיליארד דולר, אני לא הבנתי את המהלך וכמו שאנחנו מכירים את העולם הכלכלי, כשהאקסלים נראים יפה מדי, ההתנגשות עם המציאות תהיה כואבת" אומר היום ל"גלובס" גלעד אלטשולר.

"העוצמה של הירידות בטבע מטעה. מי שעוקב אחרי השוק מבין שאין כאן הפתעה - יום התשלום מגיע. אותנו לא מעניינים גם אגרות החוב של החברה, הסיכון עוד לא מגולם באג"ח ולכן גם עוד 20% למטה במניה ומהלך נוסף באג"ח זה לא מעניין - אנחנו בחוץ".

אלטשולר מעריך כי שתי השעיות המרכזיות של טבע הן: עודף רגולציה בארה"ב והיעדרה של מנהיגות חזקה בחברה. "בכל הסקטור יש עודף רגולציה ואנחנו רואים מה קורה לכל חברות הפארמה. אנחנו כבר יודעים מה רגולציה יכולה לעשות וכמה היא יכולה להיות הרסנית לחברות וכרגע הרגולציה מפעילה יותר מידי כוח על החברות בסקטור".

לגבי הנהלת החברה, אומר אלטשולר: "כשאנחנו ראינו שהחברה מתנהלת ללא קברניט ומקבלת החלטות גדולות בשליפות מהמותן החלטנו לצאת והיום החברה לא מתנהלת באופן שונה. היא ללא קברניט וממשיכה להתנהל בשליפות ולכן אני לא רואה איך אנחנו חוזרים לנייר".

"הרווחנו הרבה כסף מהשורט על טבע ואני מצטער שסגרנו אותו, אבל עצם זה שלא היינו שם ולא חווינו את מה שקורה היום בחברה זה רווח גדול מאוד לנו וללקוחות. כבר לפני שנה ניטרלנו את ההשפעה של טבע על המדדים ואנחנו לא מחזיקים שם גם באופן ישיר, וזה פשוט רווח נקי. אבל כן, סגרנו את השורט שלנו על המניה עוד לפני הקריסה של הנייר, וחבל.

"שלא תהיינה טעויות" אומר אלטשולר "עצוב לי על מה שקורה לטבע. היא חברה שמספקת מקומות עבודה ומשלמת מסים. אבל היא מתנהלת בצורה בעייתית".