"פירמת Andersen Tax מבססת את נוכחותה בישראל"

פירמת המס הגלובלית Andersen Tax, שהוקמה לתחייה לאחר שפורקה עם קריסת אנרון, מצרפת לשורות הנהלתה את הישראלי הראשון בתולדותיה - עו"ד אילן בן-אלי, ראש פירמת ייעוץ המס "בן-אלי בוטיק מס"

הישראלים עולים על מפת ההתאוששות העולמית: פירמת המס הגלובלית Andersen Tax, שהוקמה לתחייה לאחר שפורקה עם קריסת ענקית האנרגיה אנרון, מצרפת לשורות הנהלתה את הישראלי הראשון בתולדותיה - עו"ד אילן בן-אלי, ראש פירמת ייעוץ המס "בן-אלי בוטיק מס". הפירמה חתמה על הסכם שותפות מלאה עם Andersen Tax הגלובלית, ושמה שונה ל-Andersen Tax Beneli.

שיתופי-הפעולה הגוברים בין רשויות המס בעולם, בין היתר, לצורך המאבק בהעלמות המס ובתכנוני המס הלא-לגיטימיים, הביאו לביקוש ליועצים בעלי מומחיות בינלאומית בתחום המס.

על רקע זה, פירמת המס Andersen Tax - שבגלגולה כפירמת "ארתור אנדרסן" הורשעה ב-2002 בשיבוש הליכי משפט ונמחקה מהמפה ליותר מעשור - חתמה השנה, בינואר 2017, על הסכם שיתוף-פעולה עם הפירמה שבבעלות בן-אלי. בן-אלי ניהל בעבר את דסק המיסוי האמריקאי במחלקת המיסוי הבינלאומי של פירמת רואי החשבון Ernest & Young ישראל, שבה היה שותף.

שיתוף-הפעולה הזה יהפוך עכשיו למלא, בעקבות חתימת Andersen Tax על הסכם שותפות מלאה עם הפירמה שבבעלות בן-אלי. על-פי הודעת החברה לעיתונות, בכך "מבססת הפירמה את נוכחותה באופן רשמי בישראל ובמזרח התיכון".

Andersen Tax הכריזה גם על הרחבת מועצת המנהלים הבינלאומית, שבראשה יכהן מארק וורסץ', מנכ"ל ויו"ר Andersen Tax הגלובלית. בין תשעת חברי המועצה הנבחרים, יכהן גם בן-אלי, הישראלי הראשון בהנהלת הפירמה.

פירמת "ארתור אנדרסן", הגלגול הקודם של פירמת "אנדרסן טקס", הייתה מבקרת החשבונות של ענקית האנרגיה אנרון (שעסקה בענפי החשמל, גז טבעי, נייר ותקשורת). בסוף שנת 2001 קרסה אנרון, בפשיטת-הרגל שנטען שהיא "הגדולה, המסובכת והמתוקשרת ביותר בכל הזמנים".

המילה "אנרון" הפכה בעקבות השערורייה למילה נרדפת לתרמית ולשחיתות בתאגיד.

פירמת ארתור אנדרסן הורשעה ב-2002 בכך שהשמידה מסמכים אחרי שהממשל החל לחקור את החשבונאות של אנרון. ההרשעה הספיקה להביא למותה של החברה, שוויתרה על רישיונותיה לראיית חשבון וסגרה את עסקיה, כך שביטול ההרשעה על-ידי בית-המשפט העליון בארה"ב ב-2005, כבר לא עזר לה.

12 שנים לאחר קריסתה, קבוצת שותפים לשעבר בארתור אנדרסן, קנו את הזכויות לשימוש בשם אנדרסן, הקימו ב-2014 את Andersen Tax וכעת הם מציגים נוכחות מוצקה גם בישראל. על-פי הודעתה לעיתונות, Andersen Tax רואה בהמשך התפתחותה בישראל, עם חתימת ההסכם עם בן-אלי, "ביטוי נוסף לחשיבות שמייחסת הפירמה הגלובלית לשוק הישראלי ככזה שממלא תפקיד משמעותי בחדשנות וביצירת פיתוחים טכנולוגיים.