הקפאת ההליכים של גלובוס מקס הוארכה עד סוף ספטמבר

עפ"י דוח הנאמנים שהוגש השבוע, חובות גלובוס מקס עומדים על 330 מיליון שקל - פער של כ-230 מיליון מהסכום הראשוני שהוצג ע"י החברה ■ הנאמנים סבורים כי יש פוטנציאל של ממש להבריא את הרשת

בית הקולנוע גלובוס מקס / צילום: אמיר מאירי
בית הקולנוע גלובוס מקס / צילום: אמיר מאירי

הקפאת ההליכים של גלובוס מקס: בית המשפט המחוזי בירושלים אישר את בקשת נאמני גלובוס מקס להאריך את תקופת ההקפאה של הרשת עד סוף ספטמבר.

על-פי דוח הנאמנים שהוגש השבוע לבית המשפט המחוזי בירושלים, חובות הרשת עומדים על 330 מיליון שקל - פער של כ-230 מיליון מהסכום הראשוני שהוצג על-ידי החברה. לטענת הנאמנים, עיקר השוני נובע מתביעות החוב שהוגשו על-ידי בעלי המניות של כ-100 מיליון שקל ותביעות חוב נזיקיות בסכום של כ-80 מיליון שקל. נגד החברה הוגשו 176 תביעות חוב.

על-פי הדוח שהגישו הנאמנים, עו"ד אלונה בומגרטן, עו"ד גיל אורן ורו"ח בעז ברזלי, החוב לעובדים הוא כ-8.3 מיליון שקל; תביעות חוב של נושים מובטחים - 38 מיליון שקל; תביעות חוב של נושים רגילים - כ-185 מיליון שקל; וחוב נוסף לבעלי המניות - כ-100 מיליון שקל.

הנאמנים מציינים בדוח כי הם סבורים שיש פוטנציאל של ממש להבריא את החברה, ומציינים כי הפעילות העסקית של החברה היא פעילות רווחית המייצרת תזרים מזומנים חיובי משמעותי; כי החברה עמדה בתחזיות מכירת הכרטיסים שלה; וכי במהלך חודש יולי ביקרו באולמות הקולנוע של הרשת כחצי מיליון צופים, וגויסו כ-200 עובדים זמניים נוספים לתת מענה לעומס של תקופת הקיץ.

בימים אלה פועל חדר המידע של גלובוס מקס שנפתח ב-25 ביולי, ומאפשר למשקיעים פוטנציאלים אשר רכשו את חוברת נהלי המכירה ב-5,000 שקל להיכנס ולקבל את המידע הרלוונטי על רכישת החברה, במקביל לפניות הנאמנים לגורמים שונים אשר עשויים לגלות עניין בהשקעה. חדר המידע צפוי להישאר פתוח להצעות עד ה-24 באוגוסט.

בין הרוכשים הפוטנציאליים ניתן למנות את קרן קלירמארק; בנט קפלן, שמחזיק ב-25% ממניות הרשת ושמש עד לא מזמן כמנכ"ל שלה; וישראל הורוביץ, מי שהיה המנכ"ל בתקופה בה הרשת הייתה שייכת ליורם גלובוס.

אחד הגורמים שעשויים להשפיע על רכישת הרשת הוא המחלוקת מול קבוצת מליסרון המחזיקה בקניון הקריון בקריית ביאליק. מליסרון טוענת בתגובתה לבית המשפט כי גלובוס מקס לא נתנה כלל הודעה מוקדמת בכתב על רצונה לממש את תקופת האופציה ולא עמדה בתשלומים בהתאם בהסכם שנצבר לחוב של 532 אלף שקל, זאת בנוסף לחוב של פירעון הלוואות של 2.6 מיליון שקל.

הנאמנים מציגים את התנגדותם לטענה ומדגישים כי הקריון "הוא אחד מבתי הקולנוע החשובים ביותר של החברה, וכפי שעולה משיחות עם משקיעים פוטנציאליים, סוגיית הארכת תקופת השכירות של המושכר האמור תשפיע השפעה מכרת על סיכויי ההבראה של החברה". מחר (ד') בשעות הצהריים צפוי להתקיים דיון דחוף בבית המשפט המחוזי בירושלים בו תידון הסוגיה.

הרווח התפעולי של גלובוס מקס עומד על כ-20 מיליון שקל שנה, וההערכות בענף הן כי שוויה נע בין 120 ל-160 מיליון שקל.

אחת השאלות המשמעותיות לגבי עתידה של גלובוס מקס היא האם הרשת צפויה להימכר במלואה - 11 מתחמי ההקרנה והפעילות של העובדים, לצד חברת ההפצה המהווה אחוז משמעותי מההכנסות. גורמים בסביבת גלובוס מקס מעריכים כי ככל שהרשת תצליח להימכר בשלמותה, כלומר חברת ההפצה משולבת עם המתחמים, לרבות זכויות להקמת מתמחים שטרם הוקמו - הם יהיו שווים יותר מאשר כל מתחם באופן נפרד, ועל כן התקווה היא למכור אותה כיחידה אחת.

גלובוס מקס היא אחת מ-3 החברות המרכזיות בישראל העוסקות בהקמה, ניהול ותפעול של בתי קולנוע. החברה מפעילה כיום 11 מתחמי בתי קולנוע פעילים. שתי מתחרותיה העיקריות הן סינמה סיטי ויס פלאנט. בנוסף, היא משמשת כמפיצה בלעדית בישראל של 3 אולפני סרטים, וורנר, יונייטד ופראמאונט, וחלק משמעותי בפעילות הרווחית שלה מגיע מתחום זה.