יגיע גם לישראל? משלוחי מזון מהסופר ברכבים אוטונומיים

ניסוי מסקרן שככל הנראה מסמן את העתיד בכל הקשור לדרך בה נצרוך מוצרים שנקנה אונליין, ובעיקר את האופן שבו נקבל אותם, נערך לאחרונה בלונדון

מחוץ לקופסא, Cargo Pod/ צילום: מתוך הוידאו
מחוץ לקופסא, Cargo Pod/ צילום: מתוך הוידאו

חברת אוקסבוטיקה (Oxbotica) הבריטית, אשר ממוקמת באוקספורד, מתמחה בפיתוח מערכות בקרה אוטונומיות אשר יכולות לפעול על מגוון כלים ממונעים, בהתבסס על יכולות של מאשין לרנינג ובינה מלאכותית.

לאחרונה ביצעה החברה ניסוי מעניין במיוחד שהתקיים ברובע המלכותי של גריניץ' בלונדון. במסגרת הניסוי בחנו המהנדסים של אוקסבוטיקה, יחד עם החטיבה הטכנולוגית של רשת הסופרמרקטים המקוונת הגדולה בעולם אוקאדו (Ocado), את יכולותיו של הקארגו-פוד (CargoPod) רכב אוטונומי שיודע לקבל הזמנות ולספק מצרכים עבור 100 לקוחות שונים בסיבוב אחד.

הפרויקט, שנקרא GATEway Project, נערך בהזמנת ארגון TRL הבריטי, שהוא המרכז הבריטי לפיתוח טכנולוגיות העתיד בתחום התחבורה ובמימון ממשלת בריטניה, מתוך מטרה לבחון כיצד ניתן לשלב רכבים אוטונומיים בביצוע של קניות ומשלוחים תוך אפס זיהום אוויר ורעש סביבתי.

הניסוי הוא השלישי בסדרת הניסויים מתוך ארבעה, והוא מתבסס על הפלטפורמה הרובוטית של אוקסבוטיקה הקרויה סילניום Selenium, המאפשרת ניווט אוטונומי בזמן אמת, בסביבה משתנה.

הקארגו-פוד מסוגל לשאת בנסיעה אחת עד כ-128 ק"ג של מצרכים ולהתנהל כאמור בסביבה מורכבת ומשתנה הכוללת בין היתר גם הולכי רגל. כאשר הניסוי יצליח, מתכוונת אוקאדו (רשת הסופרמרקטים) לשלב את הרכבים האוטונומיים כחלק ממערך השירות המקוון והחכם של החברה.