ביהמ"ש קבע דיון דחוף למחר בנושא הסכם-הגג באשדוד

המתנגדים להסכם-הגג המתגבש באשדוד פנו לביהמ"ש בבקשה למתן צו ביניים שיורה למדינה ולעיריית אשדוד שלא לחתום על הסכם-הגג במועד שנקבע, וזאת עד לבירור העתירה

רחוב: הציונות 43, אשדוד / צילום:  איל יצהר
רחוב: הציונות 43, אשדוד / צילום: איל יצהר

המתנגדים להסכם-הגג המתגבש באשדוד פנו לבית המשפט המחוזי בבאר-שבע בבקשה למתן צו ביניים שיורה למדינה ולעיריית אשדוד שלא לחתום על הסכם-הגג במועד שנקבע, וזאת עד לבירור העתירה. במקביל ביקשו העותרים מבית המשפט שייתן צו ארעי עד להכרעה בבקשה למתן צו הביניים.

שופטת בית המשפט המחוזי בבאר-שבע, יעל רז-לוי, קבעה היום (ד'), בהמשך לבקשה הדחופה ששלחו המתנגדים לבית המשפט, כי דיון בנושא יתקיים מחר בשעה 14:00, ובמקביל בית המשפט הורה לעיריית אשדוד, משרד הבינוי והשיכון, משרד האוצר ורשות מקרקעי ישראל להגיב לעתירה עד מחר בשעה 11:00 בבוקר.

נציין כי מדובר בלוח זמנים דחוק, כאשר טקס לחתימת הסכם-הגג נקבע להתקיים ביום ראשון הקרוב במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

את העותרים נגד ההסכם מייצגים עורכי הדין אסף פריאל ושהם קרן ממשרד עורכי הדין תדמור ושות' ופרופ' יובל לוי ושות'.

נזכיר כי הסכם-הגג המתגבש באשדוד הוא מהגדולים שנחתמו עד כה בין המדינה לרשות מקומית ועתיד לכלול פוטנציאל לבניית כ-40 אלף דירות חדשות בעיר. בשבוע האחרון פנו תושבים מהעיר, בהם חברי מועצת העיר וגם מי שכיהן כיו"ר ועד עובדי נמל אשדוד, אלון חסן, במכתב שהועבר לשרים ולמשרדי הממשלה כמו גם לעירייה, כנגד הסכם-הגג שצפוי להיחתם. במקביל, גם בחברה להגנת הטבע הביעו התנגדות להסכם-הגג וזאת בשל מתחמים מסויימים שאמורים להיכלל בו לבנייה.

מנכ"לית החברה להגנת הטבע, איריס האן, כתבה לשרים הרלוונטיים ולעיריית אשדוד השבוע כי "החברה להגנת הטבע קוראת לכם בזאת להימנע מלחתום על הסכם-הגג באשדוד, כל עוד הוא כולל את הבנייה באזורי הדיונות הייחודיים של דרום אשדוד. החברה להגנת הטבע היא גם שותפה בוועדת ההיגוי לתוכנית המתאר הכוללנית החדשה לעיר אשדוד.

"ועדת ההיגוי השתכנעה, על בסיס העבודה המקצועית והמעמיקה שנערכה במסגרת תכנית המתאר שבהכנה, כי כיווני ההתפתחות הנכונים לעיר אשדוד, אשר ייתנו לתושביה הקיימים והעתידיים מענה נכון ראוי ושלם, הם בהוספתן של יחידות דיור בתחום הרקמה העירונית הבנויה והתפרשות אל שטחי בנייה חדשים בצפון העיר ובמזרחה, בתחומי המשולש החקלאי. בדרך זו יובטחו צמיחתה ושגשוגה של העיר אשדוד לעשרות שנים לעתיד, ויינתן פתרון למצוקת דיור עכשווית ועתידית בה.

"בניגוד להמלצות אלה, הסכם-הגג מייעד שטחים נרחבים לפיתוח עירוני ברבעים החדשים (י"ד ו - ט"ז) בחלקה הדרומי של העיר אשדוד ועל חולות אשדוד והדיונה הגדולה, בהם מיועדת הקמתן של כ-13 אלף יחידות דיור. שטחים אלה נגרעו מעתודות הפיתוח של העיר אשדוד עוד בשנות ה-90, במסגרת תוכנית הרביזיה, ואין כל הצדקה לשוב ולהעלותם מן האוב, בניגוד מוחלט למדיניות התכנון העדכנית ולהמלצות הברורות של תוכנית המתאר הכוללנית". 

נציין כי גם במשרד הבינוי והשיכון וגם בעיריית אשדוד דוחים את הטענות של המתנגדים להסכם.