מזרחי טפחות: השובתים לא יקבלו שכר; נתק בין ההנהלה לוועד

השביתה נכנסה היום ליומה השביעי ■ הפגנה נוספת מול משרדי הנהלת הבנק בר"ג משכה מאות משתתפים ■ ההנהלה: מרבית הסניפים פעילים, כ-30% מהעובדים המאוגדים הגיעו לעבודה

מנכ"ל מזרחי טפחותאלדד פרשרו יו"ר הבנק מזרחי טפחות משה וידמן / צילום: תמר מצפי
מנכ"ל מזרחי טפחותאלדד פרשרו יו"ר הבנק מזרחי טפחות משה וידמן / צילום: תמר מצפי

השביתה במזרחי טפחות נכנסה היום ליומה השביעי, ולא נראה לעת עתה כי היא קרובה לסיום. היום מנהלת חטיבת משאבי אנוש בבנק, ריטה רובינשטיין שלחה מייל לעובדים ובו הבהירה להם כי לא יקבלו תשלום עבור ימי השביתה. רובינשטיין הדגימה את הפגיעה בשכר: "בגין חמשת ימי השביתה הראשונים, עובד ששכרו החודשי הוא כ10,000 שקל, לא יהיה זכאי לשכר בסך של כ-2,250 שקל במשכורתו הקרובה. אי הזכאות לשכר תחול בהתאמה על כל יום נוסף של שביתה", כתבה רובינשטיין.


ובינתיים ועד העובדים בראשות דניאל דהן קיים היום הפגנה נוספת מול משרדי הנהלת הבנק ברמת גן, ובה השתתפו לפי הערכות מאות משתתפים. "המאבק שלנו הוא בבחינת הלהבה הראשונה שמדליקה את אש המחאה הציבורית בישראל", אמר דהן.

כאמור, ככל הידוע יש כרגע נתק בין הועד להנהלה. ההנהלה מוכנה לשוב למו"מ בתנאי שתחול הפוגה בשביתה וללא תנאים מקדימים מצד הועד, שמסרב לכך. נזכיר כי הועד החל בשביתה בעקבות סכסוך העבודה הנובע על הסכם השכר בבנק.

בהנהלת הבנק מתעקשים שעל אף השיבושים, מרבית הסניפים פעילים, וכי כ-30% מהעובדים המאוגדים בוועד מגיעים לעבודה ומפעילים את הסניפים ביחד עם מאות המנהלים שאינם משתייכים לוועד.