איפה היא ואיפה מובילאיי: פורסייט קרסה 40% בשבוע

פורסייט פועלת בתחום החם של מניעת תאונות דרכים ופיתוח פתרונות תוכנה עבור מערכות עזר מתקדמות לנהג (ADAS) ועבור אפליקציות נהיגה אוטונומיות, ונהנתה מ"הייפ" גדול שנרשם בענף בחודשים האחרונים, על רקע עסקת הענק לרכישת מובילאיי בידי אינטל

חיים סיבוני / צילום: איל יצהר
חיים סיבוני / צילום: איל יצהר

מניית פורסייט , מהבולטות לחיוב בבורסה מתחילת השנה, צוללת. צניחה דו ספרתית שרשמה המניה היום (ד'), בטווח שעמד בשעות הצהריים על כ-10%-15%, השלימה צניחה של כ-40% בערכה מאז תחילת החודש, ובסך הכל קריסה של יותר מ-60% מרמת השיא אליה הגיעה לפני כשלושה חודשים.

גל הירידות קיזז משווי החברה קרוב ל-400 מיליון שקל, לשווי חברה נוכחי של כ-330 מיליון שקל, לעומת שווי שיא של יותר מ-700 מיליון שקל לפיו נסחרה באמצע חודש מאי. עד אז ייצרה המניה למשקיעים בה תשואה פנומנלית של קרוב ל-400% מתחילת השנה - אולם הירידות האחרונות קיזזו את מרביתה.

פורסייט (Foresight) פועלת בתחום החם של מניעת תאונות דרכים ופיתוח פתרונות תוכנה עבור מערכות עזר מתקדמות לנהג (ADAS) ועבור אפליקציות נהיגה אוטונומיות, ונהנתה מ"הייפ" גדול שנרשם בענף בחודשים האחרונים, על רקע עסקת הענק לרכישת מובילאיי בידי אינטל תמורת כ-15 מיליארד דולר. בעל השליטה בחברה הוא המנכ"ל חיים סיבוני, המחזיק בכ-34.5% מהון החברה בשווי נוכחי של כ-115 מיליון שקל.

פורסייט ניצלה את הזינוק במניה בחודשים האחרונים וגייסה כמה עשרות מיליוני שקלים בכמה סבבים, שצירפו למשקיעי החברה גלריה של "סלבריטאים" לצד גורמים בענף הרכב, וביניהם משפחת דיין, מבעלי חברת הסחר במכוניות טרייד מוביל ועסקים נוספים בתחום הרכב, שרכשה באחרונה את אפריקה מלונות; חברת המזרח של משפחת עיני, בעלי יבואנית הרכב UMI; ציפורה ואריאל מעוז ממשפחת קרסו, יבואנית מכוניות ניסאן ורנו, ועוד.