אינטל ומובילאיי יקימו צי ניסוי של 100 מכוניות אוטונומיות

זאת אחרי השלמת המיזוג ביניהן ■ המכוניות יצוידו בטכנולוגיית "שלב 4" של מובילאיי עם רמה גבוהה של שליטה אוטונומית ושימשו לצורך פיתוח והדגמה ללקוחות

חטיבת הרכב האוטונומי של אינטל, שמיזגה לתוכה את מובילאיי, תתחיל בקרוב להקים ולהפעיל צי של כ-100 רכבי ניסוי הדגמה, שיפעלו בין השאר גם בישראל. כך מסרה החברה. כלי הרכב יצוידו הצ'יפים מהדור הבא מובילאיי ויהיו אוטונומיים ברמה 4 - רמת אוטונומיה, שמאפשרת להם לנוע עצמאית כמעט ללא מגבלות.

בהודעת שתי החברות מסר פרופסור אמנון שעשוע, שצפוי להתמנות בקרוב לתפקיד סגן נשיא באינטל ויו"ר מובילאיי כי "בניית כלי רכב ובחינתם בתנאי אמת מספקת לנו היזון חוזר ישיר ותאיץ את המסירה של הטכנולוגיה ללקוחות וגיבוש פתרונות לכלי רכב עם אוטונומיה מלאה". לדבריו "הגיוון הגיאוגרפי חשוב מכיוון שבאזורים שונים מקובלים ס H גננות נהיגה שונים ותנאי דרך שונים. המטרה שלנו היא לפתח טכנולוגיות רכב אוטונומיות שניתן להעלות אותן על הכביש בכל מקום, מה שמעלה את הצורך לבחון את כלי הרכב במיקומים שונים. החברה החדשה, שבסיסה בהר החוצבים, עתידה לשלב ברכב מגוון רחב של טכנולוגיות של הקבוצה, כולל יכולות מיפוי ותקשורת דור חמישי "מהרכב לענן" לצורך איסוף מידע גיאוגרפי ויצירת בסיס נתונים לניווט.

עדיין לא בירור אילו כלי רכב פרטיים ישמשו כבסיס לניסויים, שיערכו בארץ. עד כה עשתה מובילאיי בישראל בעיקר שימוש בכלי רכב של חברת "אאודי", עמה היא משתפת פעולה בחו"ל. אולם בענף הרכב מעריכים כי צי רכבי ההדגמה שיפעל בישראל יורכב מכלי רכב עממיים יותר, וייתכן אף שכלי רכב היברידיים. בענף מציינים כי לאחרונה ביקר במובילאיי יו"ר קבוצת יונדאי מוטורס הקוריאנית לצורך בחינת אפשרויות לשיתוף פעולה, וייתכן שכלי הרכב בהם יעשה שימוש יהיו היברידיות מתוצרת יונדאי. יצוין כי משרד התחבורה אמור להעניק רישיונות נפרדים ומיוחדים לכל כלי הרכב האוטונומיים, שיבצעו ניסויים בארץ.