תעשיית העוקץ בכביש 1: כך מפילים בפח ישראלים תמימים

אם נסעתם לאחרונה בכביש ת"א-ירושלים, ונתקעה לכם המכונית בצד הדרך, סביר להניח שתוך דקות מעטות יעצור לידכם איש נחמד, שכמובן מבין בדיוק בתקלה שיש ברכבכם, ויציע עזרה ■ העניין הוא שמדובר בחבורה של רמאים שמחפשת באופן קבוע אחר קורבן תמים, בכדי לסחוט ממנו כסף

עוקץ כביש 1/ צילום: חדשות 2
עוקץ כביש 1/ צילום: חדשות 2

נוסעים שנתקעים באמצע הדרך עם רכבם מאושרים שבמקום לחכות שעות לגרר, מגיע אזרח אדיב ומציע לעזור להם לתקן את התקלה. אלא שלאחרונה התברר לחדשות 2 כי כנופיה של "סייענים" כאלה נוסעים על כבישי ישראל ומחפשים את הטרף - נהג או נהגת שרק רוצים להפסיק לעמוד בחום, ומשוועים לעזרה בכל מחיר.

לדוגמה, תחקירני חדשות 2 נתקעו עם מכוניותיהם בשבוע האחרון - בכוונה - בשולי הדרך של כביש 1 בעליות לירושלים, כשמצלמות נתיבי ישראל מלוות אותם כל הזמן. הם ממתינים מספר דקות ולא מתאכזבים - החאפר מגיע להציע עזרה.

הטכנאי המפוקפק בודק מים, שמן, מיד מגיעה גם האבחנה - והמחיר. "מסדר לך את האוטו עד הבית, 270 שקל", הוא מציע. בכל הזמן הזה כאמור הניידת של חברת נתיבי ישראל בסביבה והיא מגיעה למקום.

ברגע הזה מוכיח הנהג של נתיבי ישראל שהרכב היה נטול תקלות מלכתחילה. בלא מעט מהסיטואציות האלה שיכולות לקרות לכל אחד מאיתנו, הניידות של נתיבי ישראל יגיעו בתוך דקות, מה שירתיע את אלו שינסו לגבות מכם כסף על התיקון המפוקפק.

את ההבדל תרגישו די מהר, ולא רק בגלל צבעי הניידת. אם נותני השירות בניידות של נתיבי ישראל יחשבו שהם יכולים לסייע בתיקון התקלה, זה יהיה כמובן בחינם, מבלי שתתבקשו לקפוץ לכספומט הסמוך.

צפו בתיעוד המלא והמקומם בכתבת הווידאו המצורפת.