סקר חדשות ערוץ 2: 48% חושבים - אין מסע ציד נגד רה"מ

יממה אחרי נאום נתניהו שבו השתלח בשמאל ובתקשורת וטען כי מתבצע נגדו ניסיון הפיכה, המערכת הפוליטית סוערת ■ מה הציבור חושב על הדברים הקשים שנאמרו בכנס - האם מדובר במסע ציד או בחקירה עניינית?

בנימין נתניהו ונוני מוזס / איור: גיל ג'יבלי
בנימין נתניהו ונוני מוזס / איור: גיל ג'יבלי

אלפי בני אדם הגיעו אמש (ד') לעצרת התמיכה בראש הממשלה נתניהו בתל-אביב, נוכח החשדות החמורים נגדו. ראש הממשלה נאם באירוע, והאשים את השמאל ואת התקשורת המנהלים לטענתו "מסע ציד אובססיבי נגדי ונגד בני משפחתי, כדי להביא להפיכה שלטונית". אך האם הציבור בישראל מסכים עם טענותיו של ראש הממשלה? לפי סקר שערכו מינה צמח ומנו גבע ממכון המחקר "מדגם" עבור חדשות 2 - הדעות חלוקות.

בשאלה הראשונה בסקר, נשאל הציבור האם הוא מסכים לטענת ראש הממשלה שהתקשורת התגייסה למסע ציד להפלתו. 48% מהציבור ענו כי אינם מסכימים עם הטענה, אל מול 42% שמסכימים. בשאלה השנייה נשאלו הנשאלים האם הנאום חיזק או החליש את אמונם בראש הממשלה? 11% ענו כי הנאום חיזק את האמון, לעומת 50% שענו כי הנאום לא שינה את אמונם בראש הממשלה, ו-27% שענו כי הוא דווקא החליש את אמונם.

בשאלה השלישית נשאלו הנסקרים האם יש לדחות חקירות נגד ראש ממשלה מכהן? 15% אמרו כי יש לדחות אותן, אך רוב מוצק של 72% ענו כי יש לחקור. ניתן לראות כי נתניהו מצליח לשמור על כמעט חצי מהציבור שהולך איתו, 42%, שאומרים כי הם מסכימים לטענות שלו שמדובר מסע רדיפה, אך עדיין רוב הציבור נגדו.

אמש הגיעו אלפי בני אדם לעצרת התמיכה בראש הממשלה, שנאם באירוע ותקף כצפוי את השמאל ואת התקשורת. "מתנהל מסע ציד אובססיבי נגדי ונגד בני משפחתי, כדי להביא להפיכה שלטונית", אמר.

נתניהו פתח את נאומו באומרו כי הנוכחים באירוע "מרגשים אותי", והודה להם על התמיכה בו וברעייתו. "אמרו לי: 'הם לא רוצים להפיל רק אותך - הם רוצים להפיל את כולנו, את הליכוד, את המחנה הלאומי. הם יודעים שהם לא יכולים לנצח אותנו בקלפי, אז הם מנסים לעקוף את הדמוקרטיה ולהפיל אותנו בלי בחירות'. אני אומר לכם - לא בכדי. הם יודעים שאנחנו מנצחים פעם אחרי פעם בבחירות כי אנחנו הבאנו את מדינת ישראל למצב הטוב ביותר בתולדותיה", הצהיר מעל הפודיום.

נתניהו השתלח שוב בתקשורת, אותה כינה "פייק ניוז", וכן תקף את אהוד ברק, אותו כינה "איש ישן עם זקן חדש". לדבריו, "ישראל נמצאת בפריחה מדינית חסרת תקדים". הוא האשים: "מכיוון שגם השמאל וגם התקשורת - אותו הדבר - יודעים זאת, הם מתגייסים כעת למסע ציד אובססיבי חסר תקדים נגדי ונגד משפחתי במטרה לבצע הפיכה שלטונית".

לאירוע הגיעו תומכים רבים של ראש הממשלה, כשהם נושאים שלטים המחזקים את נתניהו. בין היתר נכתב בהם "המנהיג מספר 1 בעולם" ו-"בנימין נתניהו ראש הממשלה שלי". האווירה במקום הייתה תוססת, כשנרשמת הרבה עוינות כלפי השמאל והתקשורת.

האירוע התקיים 4 ימים אחרי מפגן התמיכה שקיימו אנשי הליכוד בפתח-תקווה, מול הפגנת השמאל בסמוך לביתו של היועמ"ש מנדלבליט. בהפגנה הזו טענו מפגינים שראש הממשלה לא צריך להתפטר גם אם יוגש נגדו כתב אישום, ויש להמתין להחלטה חלוטה של בית המשפט.