"מתברר שהחיבוק החם שטראמפ קיבל מהשוק לא היה מוצדק"

פסגות בסקירה שבועית: "לא ברור מה יותר מדאיג אותנו, זה שנשיא ארה"ב מתנסח כמו דמות מסרט של טרנטינו - או זה שסין הפכה להיות פתאום המבוגר האחראי בזירה הגלובלית"

דונלד טראמפ / צילום: רויטרס
דונלד טראמפ / צילום: רויטרס

בסיומו של שבוע מסחר תנודתי ועצבני, בעיקר בצל המתיחות הגיאו-פוליטית הגואה בין ארה"ב לצפון קוריאה, מציין היום (א') אורי גרינפלד, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות פסגות, כי "לא ברור מה יותר מדאיג אותנו, זה שנשיא ארה"ב מתנסח כמו דמות מסרט של טרנטינו - או זה שסין הפכה להיות פתאום המבוגר האחראי בזירה הגלובלית. כך או כך, מפלס החששות של השווקים שנהנו מתקופה ארוכה של חוסר דאגות עלה בשבוע שעבר, מה שבא לידי ביטוי בירידות בשוקי המניות, ירידות בתשואות האג"ח הממשלתיות, עלייה במדד ה-Vix ועלייה במחיר הזהב.

"כמובן שעוד מוקדם מדי כדי להעריך עד לאן המתיחות בין ארה"ב לצפון קוריאה תיקח אותנו, אבל אין ספק, בהינתן שהיכולת של טראמפ להעביר רפורמות משמעותיות בקונגרס ובסנאט מוגבלת מאוד, שככל שעובר הזמן, הופך להיות יותר ויותר ברור שהחיבוק החם שטראמפ קיבל מהמשקיעים בתחילת דרכו לא היה בהכרח מוצדק".

בפסגות מוסיפים עוד, כי "לפני קצת יותר מחודשיים הערכנו פה שהעלאת הריבית של חודש יוני עשויה להיות גם העלאת הריבית האחרונה של 2017. אז, כאשר השווקים תמחרו עדיין יותר משתי העלאות ריבית במהלך 12 החודשים הבאים (יוני 17-יוני 18) הערכנו שההסתברות להפתעה שלילית ועליית תשואות בארה"ב היא נמוכה ולכן המח"מ הבינוני-ארוך בשוק המקומי נראה היה עדיין אטרקטיבי להשקעה.

"כיום, לאחר נתוני האינפלציה של חודש יולי, נדמה שהשווקים הגיעו למסקנה דומה כאשר ההסתברות להעלאת ריבית עד סוף השנה ירדה ל-25% בלבד. עם זאת, מכיוון שהשווקים מתמחרים גם הסתברות של 54% בלבד להעלאת ריבית עד אוגוסט 2018 (כלומר השוק מתמחר חצי העלאת ריבית בלבד ב-12 חודשים הקרובים), נראה שההסתברות לעליית תשואות בארה"ב עלתה. אם נוסיף לכך גם את ירידת התשואות החדה שנרשמה באפיק השקלי מאז תחילת יולי הרי שלהערכתנו זה זמן טוב לקצר את המח"מ ל-4 שנים", מסכם גרינפלד.