ספרה הפכה לבעלת עניין באנלייט: מחזיקה 6% בשווי 40 מ' ש'

הרכישה האחרונה שביצעה ספרה בבורסה נעשתה לפי מחיר מניה של כ-1.5 שקלים - דומה לערכה הנוכחי, המשקף ל אנלייט שווי של כ-700 מיליון שקל - וזאת לאחר שהכפילה את ערכה בשנה האחרונה

קבוצת קרנות ספרה הפכה להיות בעלת עניין בחברת האנרגיה הירוקה אנלייט , עם החזקה של קרוב ל-6% מהונה בשווי נוכחי של כ-40 מיליון שקל.

הרכישה האחרונה שביצעה ספרה בבורסה נעשתה לפי מחיר מניה של כ-1.5 שקלים - דומה לערכה הנוכחי, המשקף לאנלייט שווי של כ-700 מיליון שקל - וזאת לאחר שהכפילה את ערכה בשנה האחרונה.

אנלייט אנרגיה, המנוהלת על ידי גלעד יעבץ, עוסקת בייזום, הקמה והפעלה של פרויקטים לייצור חשמל מאנרגיה סולארית ואנרגיית רוח בישראל ובאירופה. מניית החברה, הנמצאת בשליטת יורוקום תקשורת של שאול אלוביץ' (בעל השליטה בבזק), לא הושפעה מחקירת רשות ניירות ערך בקבוצת התקשורת של אלוביץ', ומאז שנודע דבר החקירה בסוף יוני, התחזקה בכ-8%.

אלוביץ' יממש במסגרת ההסדר?

בחודש שעבר מכר אלוביץ' מניות אנלייט בתמורה של כמה מיליוני שקלים בודדים לשותפיו בחברה - משפחת ויל - בעסקה מחוץ לבורסה. באחרונה נודע כי אלוביץ' מוכן לוותר על השליטה בבזק במסגרת הסדר חוב של קבוצת יורוקום עם הבנקים, שלהם הוא חייב כ-1 מיליארד שקל, וככל הידוע, ההסדר לא צפוי לכלול את מכירת מניות בזק בזמן הקרוב, ויתמקד במימוש נכסים אחרים של קבוצת יורוקום, ובהם חברת אנלייט.

ככל הידוע, ספרה נוסדה בשנת 2004 ומשקיעה במניות של חברות ישראליות, חברות מתחום הרפואה והפארמה ועוד. בסיכום הרבעון הראשון של השנה הכנסותיה של אנלייט נחלשו בכ-4% לפחות מ-9 מיליון שקל, וזאת בשל "הפסקת מתן שירותי תחזוקה לפרויקט בישראל".

עם זאת, החברה נהנתה מצמצום ניכר בהוצאות המימון שלה וכן מירידת הוצאות המס, שסייעו לה לצמצם ב-20% את הפסדיה הרבעוניים, ל-4.5 מיליון שקל.