צמצום אספקה: עבודות שיפוץ בספטמבר-אוקטובר במאגר תמר

בתקופת העבודות תחנות הכוח שעובדות על הגז עשויות לעבור לשימוש מוגבר בסולר, כמו כן יכול להיווצר מחסור בגפ"מ ( גז לבישול )

אסדת קידוח תמר / צילום: בן יוסטר
אסדת קידוח תמר / צילום: בן יוסטר

חברת נובל אנרג'י המפעילה את מאגר הגז תמר תבצע בחודשי ספטמבר-אוקטובר עבודות שיפוצים במאגר הגז תמר, דבר שיגרום לצמצום אספקת הגז הטבעי למשק. כתוצאה מכך, בתקופת העבודות תחנות הכוח שעובדות על הגז עשויות לעבור לשימוש מוגבר בסולר, כמו כן עלולה להיות השפעה על אספקת הגז לבישול (גפ"מ).

מדובר בעבודות תחזוקה שגרתיות שתואמו מראש עם משרד האנרגיה בחודש יוני. במהלך העבודות, שיימשכו במשך 20 יום בשני פרקי זמן על פני חודשיים, תהיה אספקה של 50% מכמות הגז הרגילה, כלומר רק צינור אחד מתוך השניים יספק גז.

על פי הגורמים בשוק, הצרכנים העיקריים של הגז הטבעי - חח"י ותחנות כוח פרטיות נערכו מראש, ואילו בזן, היצרן העיקרי של הגז לבישול הודיע על צמצום אספקת הגפ"מ ב-35% במהלך אוקטובר לחברות המשווקות גז. זאת, כי בתקופת העבודות בבזן ישתמשו בגפ"מ לצרכים פנימיים, כדי לעמוד בתקנות של המשרד להגנת הסביבה שלא מאפשרות שימוש במאזוט.

בחברות המשווקות גז ביתי טוענים שאף הן נערכו מראש ולכן לא צפוי להיווצר מחסור בגז ביתי. מחברת אמישראגז נמסר: "אמישראגז קיבלה מראש את הודעת בזן, והיא נערכת בהתאם להמשך אספקת גז ללקוחותיה. לא צפויה פגיעה באספקת הגז השוטפת."

מחברת פזגז נמסר כי "לא תהיה השפעה משמעותית על פזגז. זאת מפני שמקורות הגפ״מ של החברה ברובם מתבססים על ייבוא ועל בית זיקוק אשדוד. במידה ויווצר מחסור החברה תייבא כמות גדולה יותר".