פיתוח ישראלי: עוזר וירטואלי שיאתר הזדמנויות השקעה

כל מה צריך לעשות הוא לומר לו אחרי מה לעקוב, לאיזה תרחישים לחכות ומהן פעולות המסחר שתרצה לבצע - והוא כבר ידאג לעקוב אחר המתרחש בשווקים 24/7 ולוודא שאינך מפספס את הזדמנויות ההשקעה שחיפשת

בדרך לאקזיט, מסחר בבורסה/ צילום שאטרסטוק
בדרך לאקזיט, מסחר בבורסה/ צילום שאטרסטוק

על אף מכונות המסחר למיניהן, מרבית המסחר בבורסה עדיין נעשה באמצעות אנשים שיושבים מול מסכים וסוחרים. עבודה מייסרת שלעתים טעויות בצידה עקב עייפות אנושית מובנת. חברת קפיטלייז (Capitalise) הישראלית פיתחה עוזר וירטואלי שמונע טעויות אנוש במסחר בבורסה ובכך חוסך כסף רב.

שחר רבין, מייסד משותף ומנכ"ל קפיטלייז, מסביר: "לפני כשלוש שנים אני, סוחר בשוק ההון, ואמיר שותפי, מתכנת מוכשר, החלטנו לקחת את שיטות המסחר שהיו בידינו וללמד את המחשב לסחור עבורנו. הבנו כי ישנו ביקוש נרחב לביצוע אוטומציה של מסחר והחלטנו לפתח מוצר שיאפשר לכל סוחר בשוק ההון לקחת את רעיונות המסחר שלו ולבצע עבורם אוטומציה מלאה. כל זאת מבלי להידרש לידע טכני כלשהו.

"ניתן להשוות זאת למעין עוזר אישי וירטואלי. כל שאתה צריך לעשות הוא לומר לו אחרי מה לעקוב, לאיזה תרחישים לחכות ומה הפעולות שתרצה לבצע בהתאם, והוא כבר ידאג לעקוב אחרי השווקים ולוודא שאינך מפספס את הזדמנויות ההשקעה שלך עשרים וארבע שעות ביממה. הוא לא מתעייף, אינו טועה ואף פעם לא מבקש חופשה או העלאה בשכר.

"כמשתמש, כל שאתה רואה בתחילה היא שורת טקסט, באותה שורה אתה כותב את תרחיש המסחר שלך וקפיטלייז לוקחת את זה משם. לדוגמא: ניתן לרשום 'אם מחירי הקפה יורדים ביותר מאחוז ומניית סטארבקס עולה מעל 60 דולר, רכוש 500 מניות'. הוא לא ישכח את זה לעולם. כל תרחיש ניתן להוסיף תנאים שבהם פוזיציית המסחר תיסגר ובכך לבצע אוטומציה מלאה לכל פעולת המסחר, מהכניסה עד היציאה ולהוציא לחלוטין את המרכיב האנושי הבעייתי לעתים מהמסחר", לדבריו.

מלבד נתוני מסחר בזמן אמת ישנם נתוני מסחר פונדמנטליים, כמו דוחות של חברות, נתוני מאקרו כלכליים ואפילו מידע מהרשתות החברתיות ונתוני מזג אוויר. בנוסף, ניתן לבצע ניתוחים ואנליזות לכל תרחיש מסחר שמוזן למערכת על בסיס מידע היסטורי, כך המשתמש יכול לאמת את רעיונות המסחר שלו ואפילו לנסות רעיונות חדשים בקלות ובזריזות לפני שהוא מחיל אותם על תיק ההשקעות האמיתי שלו.

המערכת שפיתחנו מוצעת לבנקים וברוקרים בכל העולם. היום, לאחר כשנתיים מהקמתה, החברה מבצעת חיבור לאיטורו - הברוקר החברתי הגדול בעולם ולאינטראקטיב ברוקרס - ברוקר מסחר אמריקאי מהגדולים בעולם. בימים אלו החברה משתתפת באקסלרטור של מיקרוסופט. השתתפות שמקנה עזרה ממשית בכל הקשור לצמיחה של החברה ולעמידה ביעדיה ואף מעבר לכך.