פרשת בני שטיינמץ: אדם נוסף נעצר בחשד לעבירות שוחד

לאחר שהוארך מעצרם של המיליארדר בני שטיינמץ והיועץ האסטרטגי טל זילברשטיין, נעצר חשוד נוסף ■ האיש, ששמו עדיין אסור בפרסום, חשוד בעבירות של הלבנת הון, זיוף מסמכים, מרמה ושוחד

בני שטיינמץ הארכת מעצר / צילום: אמיר גוטפריד
בני שטיינמץ הארכת מעצר / צילום: אמיר גוטפריד

המשטרה עצרה אתמול חשוד נוסף בפרשת הלבנת ההון שבה חשודים גם המיליארדר בני שטיינמץ והיועץ האסטרטגי טל זילברשטיין - כך פרסמה היום (ג') המשטרה.

לפי הודעת המשטרה, החקירה הפכה אתמול (ב') מסמויה לגלויה, והאיש חשוד במתן שוחד, הלבנת הון, זיוף מסמך, שימוש במסמך מזויף, רישום כוזב במסמכי תאגיד, מרמה והפרת אמונים בתאגיד ושיבוש מהלכי משפט. הוא יובא מחר (ד') בבוקר לבית משפט השלום בראשון-לציון לדיון בהארכת מעצרו.

ביום שני נעצרו שטיינמץ וזילברשטיין במסגרת חקירת החשדות לשוחד ולהלבנת הון. גם היו"ר הזמני של דירקטוריון בזק, דוד גרנות, נעצר, אולם שוחרר בהמשך היום. מעצרם של שטיינמץ וזילברשטיין הוארך עד יום חמישי.

השופט מנחם מזרחי קבע בדיון כי קיים חשד סביר לחשדות המיוחסים לחשודים, וכי לראיות שהציגה המשטרה יש "משמעות דרמטית". הוא הוסיף כי קיים יסוד סביר לחשד לשיבוש החקירה.

במסגרת החקירה, המנוהלת על-ידי היחידה הארצית במשטרה, עלה החשד כי המעורבים פעלו בשיטתיות עם שטיינמץ, שהוא החשוד העיקרי בפרשה, כדי לייצר חוזים פיקטיביים, בין היתר בתחום הנדל"ן בחו"ל - זאת לצורך העברות כספים והלבנת הון.

חקירתו של שטיינמץ, שהעסיק בעבר את גרנות, ושל אנשי העסקים היא הסתעפות של פרשת השוחד בגינאה, שבמסגרתה חשוד שטיינמץ כי העביר לנשיא לשעבר כ-30 מיליון דולר כדי שזה יקדם את עסקיו במדינה.

פרשת השוחד בגינאה נחשפה לאחר שרשויות החוק החלו לחשוד כשחברת הכרייה של שטיינמץ, BSGR, קיבלה זיכיון להפעלת מכרה יהלומים במחיר אפסי. מאוחר יותר מכרה חברתו של איש העסקים את הזיכיון לחברה מדרום אמריקה תמורת מיליארדי דולרים. זאת, לפי החשד, בעקבות מתן שוחד של עשרות מיליוני דולרים לנשיא לשעבר וכן לעובדי ציבור במדינה המערב אפריקנית.