האטה משמעותית בקצב הצמיחה במחצית הראשונה של 2017

אומדן ראשוני על ידי הלמ"ס: במהלך הרבעון השני עלה התוצר ב-2.7% בחישוב שנתי ■ שיפור בנתוני ההוצאה הפרטית, ירידה ביצוא הסחורות והשירותים ■ פורטל כלכלת ישראל

נמל אשדוד / צילום: איל יצהר
נמל אשדוד / צילום: איל יצהר

התוצר המקומי הגולמי של המשק עלה במחצית הראשונה של 2017 ב-2.1% בחישוב שנתי - כך עולה מאומדן ראשון של נתוני החשבונאות הלאומית שמפרסמת היום (ד') הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

מדובר בירידה משמעותית בקצב הצמיחה לאחר עלייה של 4.6% במחצית הקודמת ועלייה של 4.7% במחצית הראשונה של 2016. מניתוח רכיבי התוצר עולה כי ההוצאה לצריכה פרטית רשמה עלייה מזערית של 1.1% ויצוא הסחורות והשירותים עלה ב-1.8%.

לעומת זאת, ההשקעה בנכסים קבועים ויבוא הסחורות והשירותים רשמו ירידות של 2.2% ו-4.5% בהתאמה. ההוצאה לצריכה ציבורית תיקנה את הרושם הכללי עם עלייה של 3% המבטאת את הגידול המהיר של מעל 7% שנרשם בהוצאות משרדי הממשלה מתחילת השנה.

■ 

עם זאת, נתוני הרבעון השני מצביעים בבירור על שיפור במגמה עם זינוק של 6.5% בהוצאה לצריכה פרטית וגידול של 5.2% בהשקעות בנכסים קבועים. לעומת זאת, ביצוא הסחורות והשירותים נרשמה ברבעון השני ירידה מדאיגה של של 8.8%, בחישוב שנתי. מדובר כאמור באומדן ראשון של הנתונים - והם עשויים להשתנות בצורה משמעותית במהלך האומדנים הקרובים.