מנכ"ל משותף חדש בתמיר פישמן קרנות נאמנות: טמיר שפירא

שפירא, שכיהן כסמנכ"ל השיוון בחברת הקרנות אילים, יצטרף כשותף לצד הבעלים אלדד תמיר ■ בית ההשקעות כולו מנהל נכסים בהיקף של כ-10 מיליארד שקל ■ למדריך קרנות נאמנות

טמיר שפירא מצטרף כשותף בחברת תמיר פישמן קרנות נאמנות. שפירא, בן 38, מגיע לתמיר פישמן מחברת הקרנות אילים, שם כיהן בשלוש השנים האחרונות כסמנכ"ל השיווק. הוא מצטרף כשותף ומנכ"ל משותף לצד הבעלים אלדד תמיר, שכיהן כמנהל הקרנות של תמיר פישמן מאז פרישתו של המנכ"ל הקודם של חברת הקרנות - דודי קטש.

בחברת קרנות הנאמנות של תמיר פישמן 17 קרנות, בהן נכסים בשווי כולל של כ-800 מיליון שקל. מדובר בפעילות מהקטנות בשוק קרנות הנאמנות. מדובר בחברת ניהול הקרנות העצמאית השנייה בקוטנה בשוק, להוציא חברות שנמצאות בשוק זה רק באמצעות קבלת שירותי הוסטינג מחברות גדולות מהן. נתח השוק של החברה עומד על כ-0.35%, לאחר שבשנים עברו הוא החזיק בכ-0.9%. כך, בפברואר 2015, למשל, נוהלו בקרנות תמיר פישמן נכסים בהיקף של יותר מ-2.3 מיליארד שקל - כך שבשנים האחרונות הוא פדה סכומים ניכרים.

בתמיר פישמן מציינים כי בית ההשקעות כולו מנהל נכסים בהיקף של כ-10 מיליארד שקל. בית ההשקעות הוקם בשנת 1997 ולפני כשנה מכר את פעילות ניהול התיקים שלו לבית ההשקעות סיגמא, שבשליטת בנק ההשקעות הספרדי Andbank. תמיר פישמן קיבל אז תמורה מיידית מסיגמא ובנוסף הוא זכאי למנות נוספות הודות לחלוקת ההכנסות, שתהיה על פני כמה שנים, בכפוף לתוצאות העסקיות של הגוף החדש שמשותף לתמיר פישמן ולסיגמא.