שיפור בתוצאות גולף בזכות מכירות עדיקה ומגזר הבית

החנות הפיזית הראשונה של עדיקה, שנפתחה במארס בדיזנגוף סנטר בת"א, נחשבת לאחת מ-5 החנויות המובילות במכירות בארץ למ"ר - ובניגוד לרבעון הראשון עומדת ביעדים שהוצבו לה ■ ההפסד הנקי של הקבוצה במחצית הראשונה ירד מ-46.5 מיליון שקל ב-2016 ל-5.6 מיליון שקל

חנות של גולף אנד קו / צילום: אייל פישר
חנות של גולף אנד קו / צילום: אייל פישר

דוחות חברת האופנה גולף , שפורסמו הבוקר, מעידים על המשך המגמה החיובית בפעילות החברה. במחצית הראשונה של 2017 מכירות הקבוצה הסתכמו ב-418.6 מיליון שקל, לעומת 394.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה. בגולף מסבירים את הגידול במכירות בעיקר במגזר אופנת הבית. מכירות הקבוצה ברבעון השני הסתכמו בכ-220.5 מיליון שקל, לעומת כ-216.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-2%.

ההפסד הנקי של גולף במחצית הראשונה היה 5.6 מיליון שקל, לעומת הפסד של 46.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה. השינוי נבעה בעיקר מהקטנת ההפסד התפעולי, וקוזז בחלקו מהגידול בהוצאות המימון.

הרווח הגולמי ברבעון השני הסתכם בכ-134 מיליון שקל (כ-60.8% מההכנסות), לעומת כ-126.3 מיליון שקל (כ-58.4% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ-400 אלף שקל לעומת הפסד של כ-29.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

מכירות ההלבשה של גולף הסתכמו בכ-107.2 מיליון שקל - גידול של כ-2.7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הגידול נבע בעיקר מגידול במכירות עדיקה, שבסוף מארס נפתחה החנות הפיזית הראשונה שלה, אולם קוזז בחלקו בצמצום הפעילות ברשתות הנסגרות בלו בירד ומקס מורטי. מגזר ההלבשה הניב לגולף הפסד תפעולי של 2.6 מיליון שקל.

בדוחות הרבעון הראשון דיווחה גולף על מחלוקות מול עדיקה לגבי עמידה ביעדים, אולם בדוח הנוכחי מציינים בחברה כי לאור הגידול בפעילותה, צפויה עמידה ביעדים שתביא להבשלה של אופציות הניתנות למימוש למניות עדיקה. החנות שומרת על קצב מכירות גבוה, ונחשבת לאחת מחמש החנויות המובילות במכירות בארץ למ"ר.

לקראת מארס של השנה הבאה יצטרכו בגולף להחליט לגבי מערכת היחסים עם קבוצת המייסדים של עדיקה, ובראשם דדי שוורצברג המנכ"ל - אם להמשיך את ההתקשרות או להיפרד. ההערכה היא שבגולף ירצו להמשיך את ההתקשרות.

גולף, כמו שאר הענף, מתמודדת עם תחרות משמעותית, ודמי שכירות גבוהים שנעים סביב כ-16% מהפעילות, עליית שכר המינימום, ומתחרות בינלאומיות, לצד אתרי אונליין שהמכירות שלהם בישראל חזקות כמו אסוס ונקסט.

החנות המרכזית של גולף בצפון ת"א, בצומת שאף נקרא על שמה ומשרדי החברה צפויים להיסגר לטובת בניית מגדלים באמצע השנה הבאה. בדוח מציינים חתימה על הארכה בחודש של הסכם השכירות של חנות גולף המרכזית, וכי החברה מנהלת מו"מ עם משכירים לחנויות אלטרנטיביות.

גולף, שנמצאת בשליטת חברת ההחזקות כלל תעשיות (כת"ש) של לן בלווטניק, מחלקת את פעילותה לשני מגזרים: אופנת הלבשה, באמצעות הרשתות גולף, פולגת ואינטימה; ומגזר עיצוב בית, הכולל גם הלבשת ילדים והלבשה תחתונה לנשים.

בסך-הכול, גולף מפעילה 314 חנויות, ומעסיקה כ-2,300 עובדים. במחצית הראשונה נסגרו 10 חנויות בתחום. בחנויות מוצרי הבית של גולף מחזיקה הרשת 134 חנויות, ובמהלך התקופה נפתחה חנות אחת ונסגרו 2 חנויות. את 2016 סיכמה גולף עם הפסד שנתי של 57 מיליון שקל, בעקבות הוצאות חד-פעמיות של כ-50 מיליון שקל. ואולם בסיכום הרבעון הרביעי של אותה שנה הציגה החברה שינוי כיוון, עם רווח נקי של כ-3 מיליון שקל.

המכירות גדלו, ההפסד קטן
 המכירות גדלו, ההפסד קטן