ויכוח כספי: מייסד מובילאיי התפטר מהאוניברסיטה העברית

לפי הערכות, אמנון שעשוע עזב את האוניברסיטה בעקבות מחלוקת על תמלוגים ממכירת מובילאיי לאינטל ב-15 מיליארד דולר

פרופ' אמנון שעשוע, אחד משני מייסדי מובילאיי, יסיים את עבודתו באוניברסיטה העברית. ההערכות הן כי שעשוע יעזוב את האוניברסיטה עקב סכסוך כספי אשר מקורו במכירה של מובילאיי לאינטל תמורת 15.3 מיליארד דולר. המכירה של מובילאיי - האקזיט הישראלי הגדול בכל הזמנים - הושלמה באופן סופי בשבוע שעבר.

הוויכוח בין הצדדים סבב סביב היקף התמלוגים שאותם מובילאיי אמורה לשלם לאוניברסיטה. בעבר פורסם כי הצדדים הגיעו להסכם בוררות אשר מסדיר את הנושא. באוניברסיטה העברית סירבו להתייחס היום לאפשרות ששעשוע יסיים את תפקידו או למסור פרטים לגבי גובה הסכום שאותו מצפה האוניברסיטה לקבל.

מהאוניברסיטה נמסר כי "ישנו תהליך מול פרופסור שעשוע ואנחנו מקווים שהוא יסתיים על הצד הטוב ביותר. האוניברסיטה לא מוסרת פרטי מידע על אנשי הסגל ולא נעשה זאת גם הפעם". נציגת האוניברסיטה סירבה להתייחס לשאלה האם מדובר בתהליך משפטי.

נציין כי מערכת היחסים בין שעשוע ארוכת ימים. בשנת 1996 הוא הצטרף לבית הספר למדעי המחשב ולהנדסה של האוניברסיטה העברית. כעבור שלוש שנים הוא מונה לפרופסור חבר ובשנת 2003 מונה לפרופסור מן המניין. בשנים 2002-2005 עמד שעשוע בראש בית הספר למדעי המחשב ולהנדסה של האוניברסיטה העברית.

שעשוע מתמודד בימים אלה עם חשדות חמורים. בתחילת השבוע נחשף כי הוא ושותפו להקמת החברה, זיו אבירם חשודים במסירת מידע פנים על עסקת הענק. רשות ניירות ערך בארה"ב מנהלת בימים אלה שני הליכים נגד שני ישראלים ושני אזרחים אמריקאים בטענה כי הארבעה גרפו רווחי עתק בעקבות סחר במניות מובילאיי תוך שימוש במידע פנים. 

מפרופ' שעשוע נמסר: "יש תהליך שיסתיים בזמן הקרוב, בתקווה בצורה מוצלחת".