בנון: "אני עוזב את הבית הלבן ויוצא למלחמה נגד מתנגדי טראמפ"

לאחר שהודח מתפקיד האסטרטג הראשי של הבית הלבן חזר סטיב בנון לכס היו"ר באתר הימני ברייטברט ניוז, והודיע כי הוא יוצא למלחמה למען טראמפ "בגבעת הקפיטול, בתקשורת ובאמריקה התאגידית"

סטיב בנון / צילום: רויטרס
סטיב בנון / צילום: רויטרס

האסטרטג הראשי המודח של הבית הלבן סטיב בנון חזר אתמול (שישי) לאתר האינטרנט הימני ברייטברט ניוז, והודיע כי הוא "יוצא למלחמה" עבור הנשיא טראמפ, ונשבע להעצים את המאבק שעליו הכריז, נגד המתנגדים לקו השמרני הפופוליסטי שלו.

"שלא יהיה שום בלבול, תנו לי להבהיר את זה: אני עוזב את הבית הלבן ויוצא למלחמה למען טראמפ נגד מתנגדיו... בגבעת הקפיטול, בתקשורת ובאמריקה התאגידית", כך אמר בנון לבלומברג אתמול, בהתבטאות פומבית ראשונה לאחר ההודעה על עזיבתו.

בנון ניהל את ישיבת המערכת של הערב בברייטברט, שם חזר לתפקידו כיו"ר, כך הודיע האתר. אחד הנוכחים סיפר כי בנון הורה בישיבה לעבוד כמו שלא עבדו אף פעם כדי לקדם מטרות שמרניות. 

לפי מקור המקורב לבנון, הוא נפגש ביום רביעי עם המיליארדר השמרני רוברט מרסר, מנכ"ל משותף ברנסנס טכנולוג'יס ותומך פיננסי בולט בפעילותם של טראמפ ושל בנון. השניים מיפו את דרכו של בנון בעתיד, לאחר הבית הלבן, ודנו בדרכים שבהן ניתן יהיה להשיב על כנה את האג'נדה של טראמפ.

בערב שלאחר מכן סעדו מרסר וכמה תורמים רפובליקנים נוספים עם טראמפ, כדי לחלוק את רעיונותיהם, ומרסר אף קיים פגישה פרטית עם טראמפ, שבה התחייב להכפיל את מאמציו לתמוך בבנון ולקדם את האג'נדה של טראמפ.