משרד הכלכלה הציג תוכנית להעלאת הפריון במפעלים בצפון

במסגרת התוכנית, הרשות תציע מענקים לחברות תעשייתיות מסורתיות ומסורתיות-מעורבות שאינן מייצאות ובעלות מחזור שבין 20 מיליון שקל ל-200 מיליון שקל

שר הכלכלה אלי כהן / צילום: דודי ועקנין
שר הכלכלה אלי כהן / צילום: דודי ועקנין

רשות ההשקעות שבמשרד הכלכלה והתעשייה מציעה מסלול סיוע חדש להעלאת הפריון במפעלים בצפון הארץ. במסגרת התוכנית, הרשות תציע מענקים לחברות תעשייתיות מסורתיות ומסורתיות-מעורבות שאינן מייצאות ובעלות מחזור שבין 20 מיליון שקל ל-200 מיליון שקל.

המענקים יינתנו בכפוף לתוכניות עסקיות שיגבשו מפעלים אלה, הכוללות דרכים להעלאת הפריון.

על-פי התוכנית, מפעל שמקיים מחזור שנתי בהיקף שבין 20 ל-75 מיליון שקל, תקרת ההשקעות המזכות שלו לא תעלה על 5 מיליון שקל, כשהסיוע שהוא יקבל מהמדינה יהיה בהיקף של 30% מסך ההשקעה - עד 1.5 מיליון שקל.

למפעל שמקיים מחזור שבין 75 ל-200 מיליון שקל תהיה תקרת השקעה של עד 10 מיליון שקל, כשגובה המענק מהמדינה יהיה 30% מההשקעה ובגובה של עד 3 מיליון שקל.

הסיוע יינתן על-ידי רשות ההשקעות על ציוד ומכונות חדשים, ציוד תעבורה לשימוש בתוך תחומי המפעל, בהטמעת מיכון חדיש ברצפות היצור ועוד - במטרה להעלות את הפריון במפעלים אלה ולשפר את הכושר התחרות שלהם בשווקים הבינלאומיים.

לדברי מנהל רשות ההשקעות במשרד הכלכלה, נחום איצקוביץ', "תוכנית העלאת הפריון בצפון תסיע להגדלת הפריון למפעלים קטנים ובינוניים בענפי התעשייה המסורתית והמסורתית-מעורבת ותשפיע משמעותית על מצב המשק ובעיקר על מצב התעשייה בצפון. אני מקווה שחברות יכינו תוכנית להגדלת הפריון - ויקבלו סיוע שיאפשר להן להתמודד עם יכולות משפורות בעולם תחרותי".

שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן, המעורב בגיבוש התוכנית, אמר הבוקר (ב') כי "העלאת הפריון בישראל מחייבת התערבות משמעותית של המדינה, ואנו מקצים מאות מיליוני שקל במגוון של תוכניות שונות לקידום הצפון. תוכנית הפריון שנעשית לראשונה בישראל אמורה להוות מודל לחדשות ולקדמה".

ההיקף המשוער של התוכנית המיועדת למפעלים בצפון הארץ הוא כ-60 מיליון שקל. בימים אלה שוקדים משרדי האוצר והכלכלה והתעשייה על גיבוש התוכנית "נטו תעשייה", שעליה הצהיר בעבר יו"ר כולנו ושר האוצר, משה כחלון. גם תוכנית זו עתידה לכלול רכיבים הקשורים להעלאת הפריון בתעשייה, וזאת לצד שורה של הקלות לתעשיינים וליצואנים.