לא כסף לפיצוחים: אליהו חממה קנה מניות החברה ב-12 מ' ש'

בעקבות הרכישה יחזיק אליהו כ-60% ממניות חממה, שאיבדה מחצית משוויה ב-3 שנים

פיצוחים של חממה / צילום: אתר החברה
פיצוחים של חממה / צילום: אתר החברה

מנכ"ל החברה הבורסאית חממה סחר , אליהו חממה, מגדיל את ההחזקה שלו במניות החברה במסגרת עסקה שבה רכש 23% ממניותיה מידי מאיר חממה, שהוא הדוד שלו ואחד מבעלי השליטה בחברה, העוסקת במסחר במזון יבש.

במסגרת העסקה בין השניים, אליהו חממה ישלם כ-12 מיליון שקל תמורת קרוב ל-3.3 מיליון מניות חממה, לפי מחיר של כ-3.7 שקלים למניה. המחיר נמוך ב-1.8% ממחיר המניה בבורסה. לאחר השלמת העסקה, יחזיק אליהו חממה בכ-60.6% מהון המניות של החברה, לעומת כ-37.7% בדיווח הקודם.

מאיר חממה, שמוכר את המניות, ירד מהחזקה של כ-32.5% לכ-9.6% בלבד. מניית חממה סחר עלתה מתחילת השנה ב-10%, אך ב-3 השנים האחרונות היא איבדה כמחצית משוויה, שעומד היום על כ-55 מיליון שקל בלבד.

השינוי בהחזקות לא אמור להשפיע על מבנה השליטה בחברה, מכיוון שבין אליהו, מאיר ויוסף חממה (אחיו של מאיר ודודו של אליהו) יש הסכם בעלי מניות, שמחייב אותם להצביע באופן זהה באסיפות כלליות, וזאת כל עוד השלושה מחזיקים יחד ב-45% לפחות מההון המונפק של החברה.

לפי הדיווח שהעבירה החברה לבורסה, התמורה תשולם במלואה במועד ההשלמה של העסקה, שצפוי להיות עד 28 בספטמבר (וככל שלא יתמלאו התנאים המתלים שנקבעו בהסכם עד לאותו מועד, מועד ההשלמה יידחה בעד 30 ימים נוספים). עוד צוין בדיווח, כי העברת המניות לידי אליהו חממה ותשלום התמורה בגינן למאיר חממה, כפופים להתמלאות התנאים המתלים הקבועים בהסכם רכישת המניות שנחתם בין הצדדים, הכוללים אישורים של צדדים שלישיים לעסקה.

בני משפחה בתפקידים בכירים

חממה סחר, העוסקת ביבוא, במסחר ובשיווק של מוצרי מזון יבש, היא חברה "משפחתית" מאוד. בשנת 2016, עלות שכרו של אליהו חממה כמנכ"ל הסתכמה בכ-1.3 מיליון שקל. מאיר חממה, שהיה אז מנהל עסקים בכיר, קיבל תגמולים בעלות של 553 אלף שקל עבור 75% משרה. בני משפחה נוספים של השניים מכהנים בתפקידים בכירים בחברה, ובהם המשנה למנכ"ל, עידו חממה (בנו של אליהו), שקיבל שכר בעלות של 763 אלף שקל, יוסף חממה, שעלות שכרו עמדה על 525 אלף שקל כמתאם הפעילות בנמלים, ושולמית חממה (אשתו של אליהו), סמנכ"לית מינהל ומשאבי אנוש, עם עלות שכר של 398 אלף שקל ב-2016.

לאחרונה פרסמה חממה זימון לאסיפת בעלי מניות, במטרה לאשר את מינויו של מוטי דוד, בן-דודו של אליהו חממה, למנהל לוגיסטי בחברה. בעלי המניות יתבקשו לאשר גם את התגמולים שכוללים שכר חודשי של 30 אלף שקל ורכב צמוד בעלות מקסימלית של 175 אלף שקל. מלבד בני משפחת חממה, בעלי מניות אחרים בחברה הם הפניקס ופסגות.

חממה עדיין לא פרסמה את דוחות הרבעון השני של 2017. ברבעון הראשון של השנה הסתכמו הכנסות החברה ב-106 מיליון שקל, ירידה של 17.4% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2016. עם זאת, הרווחיות הגולמית השתפרה, וכתוצאה מכך חממה עברה לרווח תפעולי של 548 אלף שקל לעומת הפסד תפעולי של 1.5 מיליון שקל ברבעון המקביל. בשורה התחתונה, החברה רשמה הפסד נקי רבעוני של כ-1 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-2 מיליון שקל ברבעון המקביל.