הונאת לוטו מתוחכמת: קבע את המספרים הזוכים במשך שנים

אדי טיפטון, שהיה בין המתכנתים של מחשבי הלוטו הרב-מדינתי בארה"ב, הודה לאחרונה באשמה בהונאה מתוחכמת במיוחד ששלשלה לכיסו סכום מוערך של כ-2 מיליון דולר ■ צפו בסיפור

הונאת לוטו אדי טיפטון/ צילום: מתוך הוידאו
הונאת לוטו אדי טיפטון/ צילום: מתוך הוידאו

אדי טיפטון, שהיה בין המתכנתים של מחשבי הלוטו הרב-מדינתי הממוקם במדינת איווה שבארה"ב, הודה לאחרונה באשמה בהונאה ששלשלה לכיסו סכום המוערך בכ-2 מיליון דולר.

טיפטון התקין בחשאי תוכנה שאפשרה לו לבחור את המספרים הזוכים, והחל לגרוף לכיסו הכנסות מהגרלות שהתקיימו בכמה מדינות שונות, תוך שהוא משתף פעולה עם אנשי-קש שקנו עבורו את כרטיסי ההגרלה - ביניהם אחיו שכיהן כשופט בעברו וחברים קרובים נוספים.

לאחר זכייתו הראשונה ב-2005 החל טיפטון לבנות לעצמו וילה מפוארת על שטח בן 90 דונמים הכולל אגם, כשבשנים שלאחר מכן הוא המשיך בפעילותו וקבע את תוצאות ההגרלה ב-6 הגרלות נוספות שהתקיימו במדינות שונות בארה"ב. בשנת 2013 הוא אף קיבל קידום ומונה לראש מחלקת אבטחת מידע.

התביעה דורשת כעת עונש מאסר של 25 שנים עבור טיפטון, אולם עורך דינו דורש מאסר של לא יותר מ-4 שנים וטוען כי הוא מקבל יחס לא הוגן בהשוואה למעורבים נוספים בפרשה. בית המשפט צפוי לחרוץ את דינו השבוע, ב-25 באוגוסט.