רדיס לאבס גייסה 44 מיליון דולר: "הגישה שלנו צוברת תאוצה"

בשנה שעברה נבחרה רדיס, שמפתחת בסיסי נתונים, לאחת החברות המבטיחות של "גלובס" ■ המנכ"ל עופר בנגל: "החברה מכניסה כסף, כך שחלק גדול מהכסף שגייסנו בעבר עדיין בקופה"

חברת רדיס לאבס (Redis Labs), שהייתה אחת החברות המבטיחות של "גלובס" אשתקד (בקטגוריית ביג דאטה) גייסה 44 מיליון דולר והשלימה מאז הקמתה גיוס של 86 מיליון דולר.

רדיס היא ספקית של בסיסי נתונים - מערכות תוכנה מורכבות המנהלות את המידע של ארגונים ואפליקציות. תחום בסיסי הנתונים הוא תחום התוכנה הגדול ביותר והוא צפוי לגדול ממכירות של 35 מיליארד דולר בשנת 2015 ל-50 מיליארד דולר בשנת 2020.

"רק לשם ההשוואה, תחום מערכות ההפעלה הוא השני בגודלו בעולם התוכנה. בתחום בסיסי הנתונים פועלות החל משנות השישים של המאה הקודמת חברות תוכנה גדולות כגון מיקרוסופט, אורקל ו-IBM. רק בשנים האחרונות החל שינוי בשוק זה, עם כניסתם של בסיסי נתונים מודרניים היכולים לטפל בכמויות מידע גדולות (ביג דאטה) במהירויות עיבוד גבוהות הרבה יותר", הסביר לנו לפני שנה עופר בנגל, מנכ"ל ואחד משני מייסדי החברה.

החברה מפתחת את בסיס הנתונים בקוד פתוח Redis, שהפך לקוד פתוח הפופולרי ביותר בעולם, בסיסי הנתונים וכן גרסה מסחרית המסופקת בשתי צורות: הראשונה, תוכנה ארגונית להתקנה במרכזי נתונים פרטיים של לקוחות; השנייה, שירות שמסופק על גבי אלפי שרתים שהחברה שוכרת בעננים ציבוריים שונים. לקוחות השירות שמים את המידע שלהם על שרתי החברה והיא מנהלת אותו עבורם.

לפי הודעתה הנוכחית, החברה המשיכה במגמת הצמיחה בחציון הראשון של 2017 והציגה גידול של 70% בהכנסות הרבעון השני ביחס לרבעון המקביל אשתקד. טכנולוגיית ניהול מסדי הנתונים Redis היא טכנולוגיית הביג דאטה הצומחת ביותר בעולם. לחברה יש כ-70,000 לקוחות, מהם 7,400 לקוחות משלמים והשאר עובדים על תוכניות חינם. הלקוחות המשלמים הם ברובם ארגונים גדולים כגון בנקים, חברות אשראי, רשתות קמעונאיות, חברות טכנולוגיה, חברות פרסום, רשתות חברתיות, חברות מדיה ועוד. לקוחות החינם הם בעיקר סטארט-אפים ומפתחי תוכנה.

- עופר בנגל, מה השתנה בשנה האחרונה בחברה?

"החברה גדלה באופן משמעותי במכירות ובצבר ההזמנות. אנחנו גאים במיוחד על הזמנות חוזרות ונשנות מחברות ענק המשתייכות לפורצ'ן 500. הפופולריות של הקוד הפתוח של בסיס הנתונים שלנו ואף הגרסה המסחרית שלו שנקראת Redis Enterprise הפכו להיות בין בסיסי הנתונים הפופולריים ביותר בעולם. הגישה שאנחנו מובילים - בסיס נתונים שנמצא כולו בזיכרון - לעומת על דיסק ברוב בסיסי הנתונים האחרים בעולם - הולכת ותופסת תאוצה והתחזית היא שתוך שנים ספורות רוב מסדי הנתונים יעברו לשיטה זו. בשנה האחרונה היינו חלוצים בקונספט של 'בסיס נתונים פתוח', שמאפשר לכל אחד להוסיף למוצר קוד לפי צרכיו, דרך ממשק שנקרא Redis Modules ובכך להתאים את המוצר לדרישות הספציפיות של כל ארגון. החברה גם התרחבה בעובדים ואנחנו קולטים מפתחי תוכנה מהטובים בשוק. יש לזכור שבסיס נתונים הוא מוצר טכנולוגי תשתיתי מורכב ומסובך ואנחנו זקוקים למוחות חריפים ועתירי ניסיון בתוכנה. אנחנו בוחרים אותם בפינצטה".

- השתמשתם בכלל בכסף שגייסתם לפני שנה?

"החברה מכניסה כסף כל הזמן, כך שחלק גדול מהכסף שגייסנו בעבר עדיין בקופה".

שיווק ומכירות

- האם החברה רווחית או שאינה מקפידה להיות רווחית כדי להשקיע בצמיחה?

"החברה עדיין אינה רווחית שכן אנחנו משקיעים סכומים גדולים בשיווק ובמכירות. אנחנו חיים בשוק סופר תחרותי ומתחרים מול חברות הקצפת של הסיליקון ואלי. לאור זה, בשלב זה של חיינו, אנחנו מקריבים רווחיות לטובת גידול מהיר במכירות".

- האם תשתמשו בחלק מהכסף שגייסתם כעת כדי לקנות חברות או שתמשיכו להשקיע בצמיחה אורגנית?

"סביר להניח שנמשיך בצמיחה אורגנית. איננו רואים מועמדים משמעותיים לרכישה בשלב זה, אך זה יכול להשתנות".

Redis Labs

שנת הקמה: 2011

מה החברה עושה: פיתוח בסיסי נתונים בקוד פתוח

מייסדים: עופר בנגל (מנכ"ל); יפתח שולמן (סמנכ"ל טכנולוגיות)

סך גיוסי הון עד כה: 86 מיליון דולר

מספר עובדים: 130, מהם 70 בתל אביב והשאר בעולם

בעלי מניות עיקריים: הקרנות Bain, כרמל, First Time, Dell Technologies וקרן ההשקעות של גולדמן זאקס

מקור: IVC אונליין והחברה עצמה