בלינק שבבעלות שגיא חמץ מוכרת את השליטה לקבוצת Havas

בלינק היא סוכנות המדיה החברתית הוותיקה בישראל, ו-Havas היא סוכנות פרסום בינלאומית ■ עיקר העסקה הוא רכישת ידע הדדית ■ מייסד בלינק, שגיא חמץ, יישאר המנכ"ל

שגיא חמץ, מנכ"ל בלינק מדיה/ צילום: עידו איז'ק
שגיא חמץ, מנכ"ל בלינק מדיה/ צילום: עידו איז'ק

עסקאות מול סוכנויות פרסום בינלאומיות היו בעבר משאת נפשן של משרדי הפרסום. מי שמצליח להגשים יעד זה היא דווקא סוכנות מדיה חברתית, "בלינק", שבבעלות שגיא חמץ, שמוכרת את השליטה בה לקבוצת Havas הבינלאומית.

בשונה מהמקובל בתחום, נראה כי לא מדובר בעסקה שאמורה לתת שירות ללקוחות מקומיים של Havas או להגדיל את שורות הרווח שלה באמצעות משרד מקומי שתקציבי המדיה מתנהלים דרכו. משמעות העסקה היא ברכישת ידע הדדית, באופן הדומה יותר לרכישת חברת סטארט-אפ.

בלינק היא סוכנות המדיה החברתית הוותיקה בישראל עם יכולות וידע מפותחים ביותר. מצד שני, Havas עמה מביאה יכולת מחקר והבנת שוק של רשת גלובלית, ששווה הרבה לסוכנות מקומית שרוצה להתפתח.

אחד היתרונות הגדולים של בלינק היא העובדה שחמץ עצמו צמח מתחום התוכן, תוך התמחות בדיגיטל. חמץ החל את דרכו כעיתונאי מדיה ותקשורת בעיתון הכלכלי הישראלי "טלגרף" ולימים הפך להיות חלק מהגרעין הקשה של מקימי אתר TheMarker, עוד לפני שזה הפך להיות גם עיתון מודפס. בהמשך הוא הצטרף לקבוצת פובליסיס בתפקיד ניהולי בחברת אידיאולוג'יק, אז חברת הדיגיטל הגדולה והמפותחת בישראל.

לפני כ-10 שנים, כשתחום השיווק באמצעות רשתות חברתיות כמעט ולא היה קיים, הקים חמץ את בלינק, שהפכה עם השנים לחברת שיווק ופרסום בעלת משקל ומשמעות, עם לקוחות כגון תנובה, אסם, שופרסל, ויסוצקי, סוזוקי ועוד.

Havas היא סוכנות פרסום בינלאומית, אבל בשונה מרוב הסוכנויות הבינלאומיות האחרות, אין לה פעילות רבה בישראל וגם לא אחזקות במשרדי פרסום מקומיים. לקבוצה יש הסכם ייצוג עם משרד הפרסום ענבר-מרחב G, שגם מפעיל חברת מדיה. בעולם פעילה Havas עם משרדים ב-110 מדינות. עם לקוחותיה הגלובליים נמנים רשת המזון קארפור, IBM, לואי ויטון ומותגים נוספים.

לדברי יאניק בולרה, יו"ר ומנכ"ל קבוצת Havas, "תחום המדיה החברתית הוא אחד הכלים החזקים והמשמעותיים עבור מותגים לניהול הקשר עם לקוחות וצרכנים. שילוב הכוחות עם סוכנות מדיה חברתית בסדר הגודל של בלינק מרחיבה את יכולות הקבוצה בתחום, ותוביל לשיתוף פעולה הדוק בישראל ובעולם".

לדברי שגיא חמץ, "בלינק צומחת משנה לשנה לצד המדיה בה היא פועלת, וההשקעה היא הכרה ביכולות ובחדשנות של החברה. בלינק ממשיכה ותמשיך לפעול באותה דרך ובאותה מתכונת תחת הנהלתי, ואני בטוח שהידע העצום של Havas כחברה בינלאומית מובילה יסייע לנו בהמשך הדרך".