יוסי ביינארט, מנכ"ל הבורסה לשעבר, נפטר לאחר מחלה קשה

ביינארט הוביל מספר רעיונות לשיקום פעילות הבורסה, בין היתר באמצעות רפורמת המדדים שהושלמה, או המסחר בכל דבר (המסחר הכפוי), שקודם לא עפ"י דעת הבורסה

יוסי ביינארט / צילום: איל יצהר
יוסי ביינארט / צילום: איל יצהר

מנכ"ל הבורסה הקודם, יוסי ביינארט, נפטר לאחר מאבק במחלה קשה. ביינארט כיהן כמנכ"ל הבורסה בתל-אביב מתחילת 2014 טעד אמצע שנת 2016, אז התגלתה מחלתו בעת ששהה בחופשה פרטית בארה"ב. הבורסה הודיעה כי הלוויה תתקיים מחר, יום שישי, בשעה 16:00 בקיבוץ קרית ענבים.

קודם להצטרפותו לבורסה בתל-אביב, ביינארט, יליד 1956, כיהן במשך שנים ארוכות בתפקידי ניהול בשוק ההון בארה"ב, בדגש על שוק זירות הסוחר. בשנים 2008 עד 2013 הוא שימש כנשיא ומנכ"ל בורסת NADEX, כשקודם לכן היה מנהל מערכות מידע וטכנולוגיה ב-IG Group וב-Portero.

עם מינויו, שנעשה לאחר שנבחר בוועדת איתור ייעודית, סיפרה הבורסה כי ביינארט "מביא לתפקיד ניסיון בינלאומי וניהולי בסביבה תחרותית ועתירת רגולציה המחייבת תפיסת עולם מתקדמת, חדשנות ויצירתיות, ויכולת תכנון אסטרטגי וביצוע" והוסיפו שיש לו "הבנה מעמיקה בשיטות מסחר וסליקה".

בתקופתו כמנכ"ל הבורסה הוא ניסה לקדמה ולהשיבה למגמת צמיחה ועשייה, למרות נסיבות קשות. לפי שעה הבורסה בתל-אביב עדיין רחוקה מימיה הטובים, ובעיקר דברים אמורים ביחס לשוק המניות.

ביינארט הוביל מספר רעיונות לשיקום פעילות הבורסה, בין היתר באמצעות רפורמת המדדים, שהושלמה, או המסחר בכל דבר (המסחר הכפוי), שקודם לא על פי דעת הבורסה שרצתה לאפשר מסחר בכל מניה שהיא בעולם ובעיקר במניות היי-טק ישראליות (לבסוף רשות ניירות ערך קידמה מסחר "כפוי" רק במניות של חברות ענק, ללא נגיעה ישראלית, הנסחרות בבורסות המובילות ביותר בעולם.

ביינארט החליף בתפקיד את אסתר לבנון, ומנכ"ל הבורסה לאחריו הוא איתי בן זאב.