סקודה תפתח בארץ משרד לאיתור טכנולוגיות רכב חכם

המשרד ייפתח בישראל בשיתוף צ'מפיון מוטורס ■ המשרד יאתר טכנולוגיות חדשות לשילוב בדגמי העתיד של המותג והזדמנויות השקעה

עוד יצרנית רכב גלובלית מצטרפת לחיפוש אחרי טכנולוגיות והזדמנויות השקעה בזירת ה"אוטו-טק" הישראלית. היום הודיעה חטיבת דיגילאב (DIGILAB) של סקודה, מקבוצת פולקסווגן, כי חתמה על מזכר הבנות לפתיחת משרד בישראל בשיתוף עם צ'מפיון מוטורס, היבואנית של מותגי קבוצת פולקסווגן לישראל. הנציגות תעסוק באיתור טכנולוגיות מתקדמות לרכב חכם והזדמנויות השקעה, שעשויות להשתלב במערך הטכנולוגי של המותג.

מנכ"ל סקודה, ברנרד מאייר, אמר כי "ישראל הינה מקור בעל פרופיל גבוה לחדשנות דיגיטלית. הנוכחות בישראל וקבלת גישה ישירה לפרויקטים חדשניים, חברות סטארט-אפ בתחום ההיי-טק וכשרונות בתחום ה-IT היא בעלת חשיבות רבה לסקודה אוטו. בדרך זו אנו משוכנעים שאנו יכולים ליישם את האקו-סיסטם היצירתי של האזור והמיומנות בפיתוח דיגיטלי בפרויקטים משמעותיים. המיקוד הנוכחי של סקודה אוטו הוא בתחומים כגון בחינות מהירות, יצירת אבי טיפוס והטמעת טכנולוגיות דיגיטליות". 

הייעוד הרשמי של הנציגות הוא "לפתוח בדיאלוג מתמשך עם מובילים אזוריים בסצנת ה-IT, וכן עם חברות ואוניברסיטאות. המיקוד הוא בעבודה עם חברות סטארט-אפ בשלב בשלות מסוים. פרויקטים חדשניים יזוהו בשלבים מוקדמים, ומהם ניתן יהיה להפיק מודלים עסקיים חדשים עבור סקודה אוטו".

פרופ' יצחק סוארי, יו"ר מועצת המנהלים של צ'מפיון מוטורס, אמר כי "אנו שמחים לעבוד עם סקודה אוטו ולחזק עוד יותר את שיתוף-הפעולה".

יצוין כי קבוצת צ'מפיון מוטורס והחברה-האם אלייד השקעות בנו בשנים האחרונות פורטפוליו השקעות "שקט" בחברות סטארט-אפ מתחום הרכב, ואף שימשו כגורם מקשר בין קבוצת פולקסווגן ואאודי לבין גורמים שונים בתחום הרכב החכם בישראל.

חטיבת ה-DIGILAB של סקודה הוקמה רשמית באוקטובר אשתקד כיחידה עסקית נפרדת ופועלת כמעין מרכז חדשנות ואינקובטור לטכנולוגיות רכב מתקדמות ופתרונות תחבורה שאותם בוחנת סקודה ליישם בכלי הרכב העתידיים שלה. המהלך מצטרף למהלכים דומים, ברמות שונות של השקעה בישראל, שביצעו בשנתיים האחרונות שורה של יצרני רכב ובהם דיימלר, רנו-ניסאן, וולבו, הונדה, פורשה ועוד.