חולמים על חופשה: בכירים במשק מספרים לאן ומתי ייצאו לחופש

והפעם: שרון בן צבי, סמנכ"לית שיווק בקבוצת משולם לוינשטין בנייה; אבי זיתוני, בעלי חברת א.זיתוני בנייה; צבי נטע, יו"ר ובעלי חברת מכשירי תנועה; ורו"ח אלי אלעטר, שותף במשרד RSM שיף הזנפרץ ושות'

יוסי ושרון בן צבי בחופשה בתאילנד / צילום: תמונה פרטית
יוסי ושרון בן צבי בחופשה בתאילנד / צילום: תמונה פרטית

שרון בן צבי, סמנכ"לית שיווק בקבוצת משולם לוינשטין בנייה: יש משהו כיפי בלצאת כשנגמר הקיץ וכולם חוזרים לעבודה

- למה לא יצאת הקיץ לחופשה?

"אמנם נסיעה בקיץ היא הזדמנות לחופשה משפחתית, אבל מאחר שהילדים שלי גדולים - אחד כבר בצבא - אני יכולה להרשות לעצמי לצאת לחופשה במועדים אחרים ובמקום זה להקדיש את הזמן לעבודה. מדי פעם במהלך הקיץ אני גונבת ימי חופש חד-יומיים לחופשת מנוחה קצרה בארץ. בקיץ יש לנו אפילו יותר עבודה מבדרך כלל כי דווקא עכשיו כשאנשים נמצאים בחופש, הם מוצאים את הזמן להתפנות לחיפוש מקום מגורים חדש. בנוסף, בכל יום שישי אני מתנדבת בחדר המיון של בית החולים תל השומר. דווקא העובדה שאני לא יוצאת לחופשה עכשיו, מאפשרת לחברי שעושים מלאכת קודש בחדר המיון, לצאת לחופשה שהם ציפו לה".

- אז תצאי לחופשה במועד אחר?

"כן. לצד העובדה שאני מאמינה בעבודה קשה, אני גם מאמינה שחופש הוא דבר הכרחי ולו רק כדי להטעין מצברים לקראת עבודה קשה נוספת".

- מתי ולאן?

"בספטמבר אני מתכננת לנסוע יחד עם בעלי יוסי, הפרטנר המושלם שלי לחופשות, ל-5 ימים בארה"ב, להופעה של פינק פלויד שהוא מאוד אוהב. נהיה שם גם בהופעת ג'אז במועדון הבלו נוט".

- מה היתרונות ומה החסרונות של יציאה לחופשה במועד אחר?

"מצד אחד זה חיסרון, כי אתה לא יוצא כשכולם נמצאים בחופשה. מצד שני, יש משהו כיפי בלצאת דווקא אחרי שנגמר הקיץ וכולם חוזרים לעבודה".

- מה הייתה החופשה המהנה ביותר שלך שאליה את שואפת לחזור?

"זו הייתה הנסיעה המשפחתית המשותפת שלנו לתאילנד, לפני שנתיים וחצי, טרם גיוסו של בני הבכור. תאילנד זו חופשה אידיאלית למי שמחפש שמש, ים, אוכל טוב ופינוקים".

יוסי ושרון בן צבי בחופשה בתאילנד / צילום: תמונה פרטית
 יוסי ושרון בן צבי בחופשה בתאילנד / צילום: תמונה פרטית

אבי זיתוני, בעלי חברת א.זיתוני בנייה: "את הנסיעות הטובות שלי אני מעדיף לעשות בחורף"

- כבר יצאת לחופשה הקיץ?

"כן, אבל השנה החלטתי שלא לנסוע לחופשה ארוכה בקיץ. מאחר שבמהלך כל השנה אני נוסע לחו"ל קרוב ל-7-8 פעמים, לא הרגשתי שאני צריך את זה. בכלל, את הנסיעות הטובות שלי אני מעדיף לעשות בחורף - אם אלה חופשות סקי או חופשות ספורט אתגרי שאני אוהב במיוחד".

- עם מי נסעת ולכמה זמן?

"בדיוק חזרנו מחופשה משפחתית ברודוס שביוון. הייתי שם עם עירית אשתי והילדים, והיה בדיוק מה שקיווינו שיהיה. גם אם אלה מספר נסיעות קצרות של בטן-גב או טיול שופינג ואוכל טוב, זה מתאים לי. בהמשך אני מתכנן לנוסע ללונדון, חופשה אחרת לגמרי כמובן. רודוס זה לבטן-גב, מנוחה, שמש וים; ולונדון זה לאוכל ובעיקר לשופינג".

- מה הייתה החופשה המהנה ביותר שהיית בה ואליה אתה שואף לחזור?

"בחורף האחרון הייתי במסע פורשה חוצה אלפים, היה מקסים וכיף לא נורמלי. אני מאוד אוהב ספורט לא שגרתי שמשלב בנסיעה לחו"ל, לנופים אחרים גם הרבה אדרנלין. הייתי מאוד רוצה לשחזר את הנסיעה הזו ולעשות את הכול שוב מחדש. חוץ מזה, מדי שנה כאמור, אני נוסע לפחות פעמיים בעונת החורף לחופשת סקי שמשלבת ספורט, בילוי עם חברים, משפחה וניתוק מהשגרה. אני מאוד אוהב את החופשות האלה, כי הן שונות מכל חופשה אחרת. האוויר הקריר והנוף האינסופי משכרים ממש".

אבי זיתוני ברודוס / צילום: ספיר זיתוני
 אבי זיתוני ברודוס / צילום: ספיר זיתוני

צבי נטע, יו"ר ובעלי חברת מכשירי תנועה: "זו תהיה הפעם הראשונה שאצא לחופשה לאחר תאונת הסקי"

- כבר יצאת הקיץ לחופשה?

"אני מתכנן לצאת לחופשה לפריז במחצית הראשונה של ספטמבר, לפני ראש השנה. פריז מבחינתי היא אחת הערים היפות ביותר בעולם. יש בה תכנון ארכיטקטוני מרהיב, היא מלאה באתרים היסטוריים, רחובות שוקקים, מוזיאונים ותערוכות, קונצרטים והופעות, וכמובן היצע קולינרי עשיר עם שפע של מסעדות משובחות. למעשה תכננתי לצאת לנסיעה במחצית השנייה של חודש אוגוסט כדי להשתתף באליפות העולם באתלטיקה שמתקיימת בפריז בה משתתפת גם המתאבקת הישראלית אילנה קרטיש ולעודד אותה בתחרויות, כי חברת ברידג'סטון היא הספונסרית שלה. לצערי בשל סיבות טכניות דחיתי את הנסיעה".

- עם מי תטוס?

"לפריז אסע עם טרי, בת זוגי".

- לכמה זמן?

"ל-8 ימים".

- זה מספיק?

"מבחינתי 8 ימים הם תקופה מספיקה לחופשה. אין מה לעשות - אני חייב לחזור לעבודה. מה גם שלפני כחודשיים עברתי תאונת סקי במהלכה עברתי טיפולים לא קלים וזו תהיה הפעם הראשונה שאצא לחופשה בחו"ל לאחר התאונה".

- מה הייתה החופשה המהנה ביותר שהיית בה ואליה אתה שואף לחזור?

"היא הייתה עם טרי בברזיל, בתקופת האולימפיאדה. הייתי חוזר לריו דה ז'ניירו, שהיא בעיני אחת הערים היפות, המעניינות והתוססות ביותר בעולם. אפשר ליהנות שם מחופי הים בקופקבנה ופלמנגו ולקנח בטיול ביערות האמזונס שמעניינים ומסקרנים אותי באופן אישי".

תושבות מקומיות בברזיל עם טרי ועם צבי נטע / צילום: תייר מזדמן
 תושבות מקומיות בברזיל עם טרי ועם צבי נטע / צילום: תייר מזדמן

רו"ח אלי אלעטר, שותף במשרד RSM שיף הזנפרץ ושות': "טסנו לוורשה כדי להשקיע בזוגיות"

- כבר יצאת לחופשה הקיץ?

"כן. יצאתי לחופשה עם אשתי מירי, כי בתוך כל השגרה הלוחצת לא תמיד יש לנו זמן להשקיע בזוגיות ובעצמנו. מדי שנה אנו יוצאים לחופשה קצרה כדי שיהיה לנו זמן איכות ביחד".

- לאן נסעתם?

"השנה בחרנו לטוס לוורשה בפולין, שבשנים האחרונות הפכה להיות עיר מערבית לכל דבר, המשלבת ישן עם חדש - מצד אחד היסטוריה יהודית מרתקת, ומצד שני מרכזי קניות ותרבות עשירים - והכול במחירים מאד אטרקטיביים".

- לכמה זמן טסתם?

"ל-5 ימים בלבד".

למה לזמן כל-כך קצר?

"כי השארנו בבית 3 ילדים, ואנחנו בעלי מחויבות רבה למקום העבודה, כך שלא יכולנו לנסוע ליותר ממספר ימים בודדים".

- מה הייתה החופשה המהנה ביותר שהיית בה ואליה אתה שואף לחזור?

"האמת היא שוורשה הייתה נפלאה למרבה ההפתעה, והיינו חוזרים אליה בשמחה לעוד סוף שבוע של פינוקים ושופינג".

מירי ואלי אלעטר בוורשה / צילום: פרטי
 מירי ואלי אלעטר בוורשה / צילום: פרטי