מידע שדלף מ"משחקי הכס" יכול להרוס לכם את המחשב

חברת אבטחת המידע Proofpoint הבחינה בקמפיין הפועל דרך תיבת המייל, שעושה שימוש במידע שהודלף מפרקים של "משחקי הכס" כדי להפיץ תוכנות זדוניות למשתמשים תמימים ■ כל הפרטים בווידאו

סייבר, משחקי הכס / צילום: shutterstock
סייבר, משחקי הכס / צילום: shutterstock

חברת אבטחת המידע פרופפויינט (Proofpoint) מדווחת כי הבחינה לאחרונה בקמפיין הפועל דרך תיבת המייל, שעושה שימוש במידע שהודלף מפרקים של "משחקי הכס" כדי להפיץ תוכנות זדוניות למשתמשים תמימים.

החברה הבחינה לראשונה ב-10 באוגוסט במייל מסוג זה, שנשא את הכותרת "מעוניין לצפות ב'משחקי הכס' לפני כולם?". המייל הכיל פרטים בנוגע לפרקים מתוכננים שטרם הופצו של הסדרה הפופולרית, ובנוסף קובץ וורד בו הסתתרו תוכנות זדוניות.

ברגע שהקובץ נפתח, נפתח יחד איתו גם "סוס טרויאני" שהחל להשתלט על המחשב. לדברי פרופויינט, ניסיונות מסוג זה נערכו גם בעבר באמצעות קבוצות הקשורות לממשלת סין, וייתכן כי מאחורי ההתקפה הנוכחית עומדים אותם האנשים.

בסוף יולי האקרים הצליחו לגנוב 1.5 טרהבייט של מידע מרשת HBO, שכללו פרטי התקשרות של כוכבי הסדרות השונות, פרקים שטרם שודרו ותסריטים. פרופוינט אינה טוענת כי ההתקפות הנוכחיות בהכרח קשורות למאורעות אלה, אבל מה שבטוח הוא שההאקרים העומדים מאחורי ההתקפות הללו מסתמכים על סקרנות של משמשים בנוגע לסדרה האהובה בשביל לערוך את המתקפה.

כך שאם גם אתם נמנים עם אוהדי "משחקי הכס" או כל סדרה אחרת, שימו לב והיו עירניים: במקרה שאתם מקבלים לפתע הזמנה בלתי חוזרת לצפות באחד הפרקים שטרם שודרו או להיות שותפי סוד אקסקלוסיביים - ככל הנראה מאחורי כל זה פועל מוח זדוני ומתוחכם המנסה להשתלט על המחשב שלכם.