"אנחנו מעקרים כל מתקפת כופר - לא צריך להיענות להאקרים"

מנכ"ל חברת רדוקסיו הישראלית: "יצרנו שיטת אחסון חדשה לחלוטין"

"אני יודע שהנושא של אחסון קשה לעיכול אז אני אנסה לעשות את זה מעניין בשבילך", אומר לנו בפתח הריאיון מארק ויינר, מנכ"ל ואחד ממייסדי רדוקסיו (Reduxio) הישראלית שזוהי הפעם הראשונה שבה הוא נחשף. במארס השנה השלימה רדוקסיו גיוס של 32 מיליון דולר ובכך סגרה גיוס הון כולל של 48 מיליון דולר מאז הקמתה בשנת 2012.

"אחסון (Storage) זה דבר מאוד חשוב כי אנחנו צריכים לאחסן כל הזמן: תמונות, קבצי וורד, קבצי אקסל וכך הלאה. ואנחנו רוצים לאחסן לאורך זמן ובצורה מאובטחת", אומר ויינר, יהודי-קנדי שמתראיין באנגלית כי העברית שלו עדיין "לא משהו", לדבריו.

"חברות מוציאות הרבה על מה שנקרא Data Management, כשליש מכל תקציב ה-IT שלהן. וזה הרבה", הוא מספר.

כדי להסביר את החידוש במערכת לאחסון מידע שפיתחה רדוקסיו, ויינר נאלץ ללכת קצת אחורה: "אחסון החל בראשיתו על סרט מגנטי, אחר כך הגיע הדיסקט, ואז הדיסק הקשיח ואחריו תקליטור ואחריו זיכרון הבזק (פלאש). אבל כשהחלה מהפכת הסמארטפונים והטאבלטים ושאר המכשירים הניידים, נוצרה בעיה של איך מאחסנים ולא פחות חשוב - איך מעבירים דאטה (Data) ממכשיר אחד לשני.

"היום, רוב הדאטה מאוחסן במחשב הנייח או בענן הציבורי. כדי להעביר אותו מאחד לשני, זה לוקח הרבה מאוד זמן כי זה לא וירטואלי. למעשה, מה שעדיין לא עבר וירטואליזציה זה התחום של אחסון מידע. רדוקסיו עושה את זה בצורה וירטואלית, וכך הופכת את התהליך לגמיש, מהיר, זול ויעיל יותר", אומר ויינר ומביא כדוגמה את הדרך שבה לא אחרת מאשר אמזון מעבירה מאגרי מידע ענקיים, עד מאה פטה בייט: שירות שנקרא Snowmobile והוא למעשה משאית שעמוסה במספר טונות של דיסקים קשיחים. "כדי להעביר כמויות מידע כאלו דרך האינטרנט נדרשות שנים. אפילו האינטרנט הכי מהיר בעולם לא יוכל לעשות את זה בפחות זמן".

לדברי ויינר, כאן נכנס החידוש מבית רדוקסיו: "יצרנו שיטת אחסון חדשה לחלוטין. נניח שבעולם הפיזי בנית חללית מקוביות לגו ואת רוצה להעביר אותה ממקום למקום. בכל פעם, תצטרכי לפרק ולהרכיב מחדש. זה לא יעיל. בכל משהו שבנוי מלגו יש חלקים ייחודיים, שאפשר להעביר ולאחסן רק אותם, והשיעור שלהם מסך החלקים הוא די קטן. וכך פירוק והרכבה מחדש של אותה חללית יהיה פשוט יותר. כשמדובר על אחסון, מה שרדוקסיו עושה זה לקטלג את אותן חתיכות ייחודיות של הדאטה, לאחסן רק אותן, וכאשר צריך לשחזר את הדאטה, לבנות אותו מחדש ו/או להעביר אותו ממקום למקום, כל מה שצריך הוא רק את אותן חתיכות ייחודיות ולא את כל חלקי הדאטה. כך התהליך הופך למהיר הרבה יותר".

לדברי ויינר, הפתרון של רדוקסיו הופך את תהליך שחזור המידע למהיר פי 10 מפתרונות קיימים אחרים בשוק ומחירו הוא חצי מהם. "אנחנו מאחסנים פחות דאטה, וזו הסיבה".

כפועל יוצא, התוכנה של רדוקסיו יוצרת למעשה פיצ'ר צדדי אך יותר צבעוני: "מכונת זמן" ארגונית. "לכל חתיכה ייחודית של דאטה שאנחנו מאחסנים יש חותמת זמן, כלומר המועד שבו היא נוצרה. ולכן, כשלקוח צריך לשחזר דאטה, הוא רק צריך להגיד לנו מאיזו שעה לשחזר ואנחנו יכולים לעשות את זה החל משנייה לפני מחיקת הדאטה או פגיעה בו. כך, אנחנו מעקרים כל מתקפת כופר, טעות אנוש של עובד, מחיקת קבצים בזדון וכדומה, מכיוון שהמערכת שלנו יכולה להחזיר את הדאטה אחורה, שנייה לפני אותו אירוע. זה מאוד מהותי בדרישות כופר. לא צריך להיענות לדרישות ההאקר".

ויינר מסביר כי הגיבוי המסורתי, כפי שהוא נעשה בהווה בלא מעט חברות, אינו מאפשר לשחזר דאטה שנייה לפני האירוע. "חברות שיש להן מאגרי מידע מאוד גדולים לא יכולות לבצע גיבוי כל שנייה, ולכן הגיבוי האחרון הוא בדרך כלל כמה שעות אחורה ולא כמה שניות אחורה, ממש כמו בסמארטפון. למעשה, הבאנו את טכנולוגיית האחסון של הסמארטפונים לאנטרפרייז (ארגונים)". המתחרות העיקריות של רדוקסיו הן EMC ו-Netapp. "לא משנה מאן ולאיפה צריך להעביר את הדאטה, רדוקסיו יכולה לעשות את זה".

- כמה לקוחות יש לכם?

"מעל 100. אנחנו מוכרים את המערכת כבר למעלה משנה, ואני מניח שעד סוף השנה יהיו לנו 200-300 לקוחות. ברבעון האחרון (השני) מכרנו פי 5 יותר מאשר בכל השנה שעברה".

Reduxio

שנת הקמה: 2012

תחום פעילות: מערכת אחסון חכמה

מייסדים: מארק ויינר (מנכ"ל); ניר פלג (סמנכ"ל טכנולוגיה); אמנון סטרסר (סמנכ"ל מוצר)

גיוסי הון: 48.4 מיליון דולר

מספר עובדים: 80

בעלי מניות עיקריים: הקרנות C5, כרמל, אינטל קפיטל, JVP, חברת סיגייט

מקור: IVC אונליין והחברה עצמה