אפל מסירה אפליקציות איראניות בהוראת הממשל

לא מדובר במהלך חד-פעמי: כבר בתחילת השנה אפל משכה אפליקציות איראניות שכללו העברות כספים מבתי עסק הממוקמים באיראן, וזאת בעקבות הגבלים המונעים ממנה לגבות כספים מהמדינה ■ שר התקשורת האיראני: "אפל בחרה להתעלם מכיבוד לקוחותיה, נילחם בה במסגרת החוק"

סייבר, משחקי הכס צילום: shutterstock
סייבר, משחקי הכס צילום: shutterstock

בשבוע שעבר חברת אפל משכה מספר אפליקציות איראניות מחנות האפ-סטור שלה, מהלך שגרר לא מעט ביקורת. הסיבה למהלך של אפל הוא הסנקציות הגוברות של ממשלת ארה"ב כלפי איראן.

לא מדובר במהלך חד-פעמי: כבר בתחילת השנה אפל משכה אפליקציות איראניות שכללו העברות כספים מבתי עסק הממוקמים באיראן, וזאת בעקבות הגבלים המונעים ממנה לגבות כספים מהמדינה.

כך, בחודשים האחרונים מפתחים איראנים לא יכלו לעדכן את האפליקציות שלהם, בעוד אפליקציות מסוימות הכוללות משלוחי אוכל והזמנת מוניות פשוט הוסרו מהאפ-סטור.

סנקציות מצד הממשל האמריקאי הן הסיבה לכך שאפל אינה מוכרת את מכשיר האייפון בתחומי איראן ואינה מאפשרת גרסה איראנית של האפ-סטור.

מפתחים בעלי אפלקציות שהוסרו קיבלו הודעה מטעם אפל בזו הלשון: "תחת רגולציית ההגבלים של ארה"ב, האפ-סטור אינו יכול לארח להפיץ או לעשות עסקים עם אפליקציות ומפתחים המצויים תחת מדיניות האמברגו של ארה"ב".