ברקע המו"מ להסדר חוב: אפריקה ישראל הפסידה 16 מיליון ש'

ההפסד ברבעון השני של 2017 צומצם ביחס להפסד של 164 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד

לב לבייב אברהם נובוגרוצקי / צילום: תמר מצפי
לב לבייב אברהם נובוגרוצקי / צילום: תמר מצפי

ברקע המגעים להסדר חוב שני עם מחזיקי האג"ח, אפריקה ישראל  מפרסמת היום (ג') את הדוחות הכספיים לרבעון השני של 2017. החברה מנוהלת בידי אברהם נובוגרוצקי, ונמצאת בשליטת לב לבייב

אפריקה ישראל מדווחת על הפסד נקי המיוחס לבעלי המניות בהיקף 16 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-164 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. במחצית הראשונה הסתכם ההפסד בכ-37 מיליון שקל, לעומת כ-205 מיליוו שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח מהשכרה והפעלת נכסים הסתכם ברבעון בכ-82 מיליון שקל, כ-3% פחות מבתקופה המקבילה.

הגרעון בהון המיוחס לבעלים של החברה הסתכם בסוף הרבעון בכ-458 מיליון שקל (2.1- שקל למניה), לעומת כ-390 מיליון שקל (1.8- שקל למניה) בסוף 2016.

לאפריקה ישראל חוב של כ-2.8 מיליארד שקל למחזיקי האג"ח, והיא נמצאת במצב של חדלות פירעון. החברה נמצאת בימים אלה במו"מ עם המחזיקים להסדר חוב שני בחברה, אבל לפני כשבועיים החליטו המחזיקים לבטל את בלעדיות המו"מ עם קבוצת סיידוף, המועמדת היחידה לרכוש את הבעלות בחברה במסגרת הסדר חוב, אלא אם תחזיר לשולחן את הנוסח המקורי של הצעתה.  

הצעתה המקורית של קבוצת סיידוף (האחים נתי ועופר סיידוף) קובעת כי ביום השלמת ההסדר היא תרכוש בדרך של הקצאה פרטית 100% ממניות אפריקה ישראל, בעוד המניות הקיימות של החברה יבוטלו במסגרת הסדר נושים שיאושר בבית המשפט.

עוד קובעת ההצעה כי מחזיקי האג"ח יוותרו במסגרת ההסדר על מלוא האג"ח הקיימות שברשותם, ויקבלו בתמורה 505 מיליון שקל במזומן, 1.6 מיליארד שקל באג"ח חדשות של אפריקה ישראל (נושאות ריבית של 4% ובעלות מח"מ של 4.9 שנים), וכן נכסים נוספים בשווי מוערך של 125 מיליון שקל. נוסף על כך, הוצע כי 17.5% מהאג"ח החדשות.