למשפרי הדיור: הגרלת מחיר למשתכן - החל מאמצע ספטמבר

משפרי הדיור יוכלו להתמודד על דירות בפרויקטים של מחיר למשתכן ברעננה, דימונה, ירוחם וקריית ביאליק

מחיר למשתכן והשפעתו על שוק הנדל"ן. צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
מחיר למשתכן והשפעתו על שוק הנדל"ן. צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

במשרד הבינוי והשיכון נערכים לשלב הבא בתוכניתמחיר למשתכן - פתיחת חלק מהפרויקטים להגרלה, שבה יוכלו להתמודד גם משפרי דיור. ל"גלובס" נודע כי בשבועות האחרונים החל הצוות המקצועי האמון על התוכנית הממשלתית להתכונן למהלך, וההכנות יסתיימו סביב ה-15 בספטמבר הקרוב.

מדובר בשורה של פרויקטים, שבהם נותרו דירות שטרם נמכרו לזכאים במסגרת תוכנית מחיר למשתכן. כעת, לאחר שחלפה שנה מיום הצעת הדירות לזכאים, יוכלו גם משפרי הדיור לגשת להגרלות ולנסות את מזלם לזכות בדירה מוזלת. רשימת הפרויקטים שעתידים להיפתח להגרלה למשפרי הדיור טרם גובשה סופית, נראה כי היא תכלול פרויקטים ברעננה, מעלות-תרשיחא, דימונה, ירוחם וקריית ביאליק. בשלב זה מדובר רק בעשרות דירות, אולם ככל שיחלוף הזמן ופרויקטים נוספים של מחיר למשתכן יחצו את גבול השנה בלי שימכרו את כל הדירות לזכאים ייפתחו הגרלות נוספות למשפרי דיור.

גם משפרי הדיור יצטרכו להוציא מעין תעודת זכאות כדי להירשם להגרלות. מכיוון שבבעלותם דירה למגורים, הם יצטרכו להתחייב במסגרת ההרשמה לפרויקט כי בבעלותם דירה אחת בלבד (דירת המגורים) וכי 12 חודשים מיום הזכייה הם ימכרו אותה.

גורמים במשרד הבינוי והשיכון מבהירים שקבלנים שיעברו את גבול השנה מיום תחילת שיווק הדירות במחיר למשתכן ולא ימכרו את הדירות לזכאים - לא יוכלו למכור את הדירות הללו בשוק החופשי במחירי שוק ובכך יהנו מסבסוד של המדינה.

681 דירות לזכאי סדרה ב'

במקביל לבשורה בעבור משפרי הדיור, גם זכאי סדרה ב' בתוכנית מחיר למשתכן קיבלו בימים האחרונים הזדמנות לגשת למספר הגרלות. מדובר בהגרלות המתייחסות ל-681 דירות ביישובים טירת הכרמל (462 דירות בשכונת החותרים), בית שמש (7 יחידות דיור באזור התעסוקה), דימונה (80 דירות בשכונת השחר), ירוחם (64 דירות), קריית מוצקין (26 דירות במתחם כורדני) ורכסים (42 דירות בגבעת חרובים). ההגרלות כבר פתוחות להרשמה באתר מחיר למשתכן והן מיועדות גם לזכאי סדרה א' וגם לזכאי סדרה ב'.

בינתיים, מספר הזכאים בתוכנית מחיר למשתכן ממשיך לטפס. ונכון ל-27 באוגוסט הגיע מספר מוציאי תעודות זכאות מאז החלה התוכנית ל-99,529, כאשר כ-40 אלף מהם שייכים לסדרה ב'.

גם בכל הנוגע להיצע הדירות המוזלות, כלומר מכרזים בהם זכו קבלנים ויזמים עד כה, ממשיכה להירשם עלייה. על פי מעקב "גלובס" אחר המכרזים שנסגרים בהצלחה, נכון להיום מדובר בכ-40.5 אלף דירות במסגרת מחיר למשתכן, ויחד עם הדירות המוזלות בתוכנית מחיר מטרה, מדובר על כ-42 אלף דירות מוזלות.