מנדלבליט: "לעולם לא נושפע משיקולים זרים בחקירות"

היועמ"ש בכנס פתיחת שנת המשפט: "אני ער לצורך להשלים את חקירות נתניהו במהירות האפשרית, וכך אנו פועלים, אך אי-אפשר לעשות את זה על חשבון בירור כל החשדות"

אביחי מנדלבליט / צילום:  מרק ישראל סלם - ג'רוזלם פוסט
אביחי מנדלבליט / צילום: מרק ישראל סלם - ג'רוזלם פוסט

"חופש הביטוי בכללו הוא גם הזכות להפגין, ועל כך אין כל דיון. חשיבות ההגנה על חופש הביטוי מתחדדת דווקא במקום בו מושמעות עמדות צורמות לאוזן" - כך אמר היום (ג') היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט.

מנדלבליט, בדומה לבכירי מערכת המשפט האחרים, דיבר בכנס פתיחת שנת המשפט של לשכת עורכי הדין שנערך בתל-אביב. מנדבליט לא התייחס ישירות להפגנות בפתח-תקווה באזור ביתו.

היועמ"ש ציין כי חקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיכה ללוות אותנו בימים אלה בשיתוף-פעולה בין המשטרה והפרקליטות. "אני ער לצורך להשלים את החקירות במהירות האפשרית, וכך אנחנו פועלים, אך אי-אפשר לעשות את זה על חשבון בירור כל החשדות", אמר.

לדברי מנדלבליט, "המטרה היחידה היא הגעה לחקר האמת, ואני מפקח על הדברים מקרוב. החקירות מתנהלות במקצועיות. אין בחקירות קיצורי דרך, יש להפוך כל אבן. אכיפת חוק איננה עניין פוליטי. היא איננה מושפעת משיקולים זרים. השיקולים היחידים שניצבים בפניניו אם להעמיד פלוני לדין הם השיקול הראייתי והאינטרס הציבורי".

היועמ"ש ציין כי השאלה שתישאל בבוא היום היא האם יש תשתית ראייתית להגשת כתב אישום. "אם יהיו ראיות יוגש כתב אישום. אם אין ראיות, תיק החקירה ייגנז", אמר. "ההחלטה תתקבל על סמך שיקול אחד ויחיד - השיקול המקצועי-הראייתי והאינטרס הציבורי. לעולם לא נושפע משיקולים זרים". 

נוה: "מדרון חלקלק" 

מוקדם יותר נאם בכנס ראש לשכת עורכי הדין, אפי נוה, ותקף את הפוליטיקאים שהצטרפו למפגינים מול בית היועמ"ש מנדלבליט: "שלטון מחליפים בקלפי. הדרך לזכות בראשות הממשלה היא לשכנע את הבוחר ולא להתנחל מול ביתו של היועמ"ש", אמר.

נוה הזהיר כי "מדובר במדרון חלקלק, והדבר הבא הוא שיפגינו מול בתי השופטים כדי להביא לפסיקה המועדפת על המפגינים".