האישום המתגבש נגד שרה נתניהו: ארוחות בעשרות אלפי ש'

לפי הפרסום בערוץ 10, היועמ"ש יכריע בנושא בימים הקרובים, והסכומים המיוחסים לרעיית ראש הממשלה גבוהים משנטען ב"נאום החמגשיות" ■ הפרקליטות הודיעה בשבוע שעבר כי ההחלטה בנושא תתקבל בקרוב

שרה נתניהו  / צילום: ליאור מזרחי
שרה נתניהו / צילום: ליאור מזרחי

האישום המתגבש נגד רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו בפרשת המעונות הוא הזמנת ארוחות משפים של מסעדות יוקרה בעשרות אלפי שקלים - כך דווח הערב (ג') בערוץ 10. על-פי הדיווח, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט צפוי לקבל החלטה בנושא בימים הקרובים, והסכומים המדוברים גבוהים משנטען על-ידי ראש הממשלה בנאום שנשא בגני התערוכה. 

הפרקליטות הודיעה בשבוע שעבר לבג"ץ כי ההחלטה אם להעמיד לדין את רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו בפרשת המעונות תתקבל בקרוב. עוד ציינה הפרקליטות כי התיק נמצא בישורת האחרונה שלו, ולכן יש לדחות את העתירה של העיתונאי אורי משגב.

ההודעה על הגשת כתב האישום נגד שרה נתניהו, אם אכן תתקבל, תתרחש לאחר יותר משנה מאז שהעבירה המשטרה המלצה לעשות זאת. ואולם, בפרקליטות ביקשו השלמות חקירה נוספות, והתיק הועבר בחזרה אל פרקליטות מחוז ירושלים לצורך כך.

ממשפחת נתניהו נמסר בתגובה לדיווח בערוץ 10: "מדהים לראות איך כל יום הטענות בתקשורת מתחלפות בקצב מסחרר. שלשום זה היה העוזרת וכוס התה לאדם קשיש. אתמול זה היה חמגשיות - והיום ארוחות. מדובר בהמשך הניסיון להפעיל לחץ פסול על היועץ המשפטי לממשלה כדי שיחליט להעמיד לדין על משהו - בכל מחיר, לא משנה על מה, אבסורדי ככל שיהיה. לא נמאס לכם?".

בנאום בגני התערוכה לפני כ-3 שבועות, אמר ראש הממשלה: "במקום לספר לציבור שרעייתי תומכת ומלווה משפחות שכולות, ניצולי שואה, ילדים חולי סרטן, חיילים בודדים - הם מעדיפים לעסוק בדברים ברומו של עולם. הנוהל להחלפת מנורה, חמגשיות, כוס התה שהוגשה לאביה הצדיק בין ה-97 על ערש דווי. איזו בושה. בוקר, צהריים וערב הם נותנים כותרות מפוצצות. פרטים חדשים, התפתחויות דרמטיות, מצעד הנחקרים".