קרן טוליפ הפכה לבעלת עניין בבית ההשקעות אנליסט

קרן הגידור רכשה ממניות בית ההשקעות בבורסה והגיעה להחזקה של קצת יותר מ-5% - בשווי נוכחי של כ-13 מיליון שקל

איציק שנידובסקי
איציק שנידובסקי

קרן ההשקעות הפרטית טוליפ קפיטל מאמינה בבית ההשקעות אנליסט, והפכה אתמול (ג') לבעלת עניין בו. קרן הגידור רכשה מניות של בית ההשקעות בבורסה, והגיעה להחזקה של קצת יותר מ-5% - נתח השווה כיום כ-13 מיליון שקל.

עד כה השנה עלתה מניית בית ההשקעות, שבשליטת שמואל לב ואהוד שילוני ובניהול איציק שנידובסקי, בכ-39%. אנליסט, שנסחר לפי שווי של כ-254 מיליון שקל, חווה תקופה טובה עם צמיחה בהיקף הנכסים המנוהלים על רקע תשואות טובות יחסית. כך, במחצית הראשונה של 2017 רשם בית ההשקעות גידול של כ-52% בהכנסותיה מניהול השקעות וכספי ציבור, שהסתכמו בכ-48.2 מיליון שקל.

עם זאת, בשל זינוק בהוצאות הנהלה, שיווק וכלליות (גם כפועל יוצא של הגידול בנכסים), שהסתכמו בכ-43.1 מיליון שקל, רשם בית ההשקעות רווח נקי של כ-2.9 מיליון שקל, וזאת לעומת רווח נקי של כ-4.1 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד.

בית ההשקעות מחלק דיבידנד

רווחי הנוסטרו של בית ההשקעות הסתכמו במחצית בכ-2.9 מיליון שקל - בגובה כל רווחי המחצית. עם פרסום הדוחות הודיע בית ההשקעות על חלוקת דיבידנד של 5.7 מיליון שקל.

לב ושילוני, אשר הקימו את חברת הברוקרים בשנת 1985 לצד שותפם לשעבר קובי שמר (מאז נפרדו דרכיהם), מחזיקים בכ-32.7% ממנה כל אחד (ויחדיו - כ-65.5% ממניות בית ההשקעות). אנליסט עוסק בניהול תיקים, ניהול קרנות נאמנות ובניהול קופות גמל וקרנות השתלמות.

על פי דיווחי הבורסה, קרן הגידור טוליפ משקיעה בין היתר גם בחברות הציבוריות הבאות: או. אר. טי. טכנולוגיות (9.7% מהמניות), אם.אר.פי השקעות (18.1% ממניות החברה שהייתה בעבר פולאר תקשורת) ואורד (9%). טוליפ מנוהלת על-ידי ברוך ציבין ומיכה מלכה, שני בכירים לשעבר במערך ניהול ההשקעות של חברת הביטוח הראל.